En del af:

Hvad kan du forvente af en WordPress serviceaftale? 

Der findes en lang række af udbyder af WordPress support og WordPress service aftaler. Her kan du læse lidt om hvad du kan forvente i…


Webto Avatar

Af:
Webto

Læsetid: 6 minutter


Der findes en lang række af udbyder af WordPress support og WordPress service aftaler. Her kan du læse lidt om hvad du kan forvente i vores og hvad du skal holde øje med, når du tager en beslutning, omkring hvilket firma, du vil have til at stå for din WordPress serviceaftale.

Du har en hjemmeside i WordPress. Det er det mest populære system at lave hjemmesider i og med god grund.

Der er mulighed for stor brugerdefinering og der er mange muligheder, men mange muligheder, leder også til muligheden for at løbe ind i problemer.

Det er her at en WordPress serviceaftale eller WordPress support kommer ind i billedet. Det er din måde at sikre dig at hvis uheldet er ude, så er der nogle kompetente professionelle, der kan tage hånd om sagen.

Ikke mange WordPress serviceaftaler er ens

Der er mange udbydere at vælge imellem. Så det er vigtigt at tage stilling til hvilket du skal vælge, vi kan kun anbefale at kigge ordentligt inden du vælger.

Der er stor forskel på hvad de enkelte firmaer tilbyder, hvad der er inkluderet i deres abonnementer, hvor lang binding der er og hvad de koster.

Forskelle der kan være ved WordPress serviceaftaler

Det handler om at læse grundigt igennem inden du vælger en partner og en serviceaftale.

Nogle webbureauer har dansk personale og support, andre har outsourcet denne til Finland, Estland, Indien, Irland osv. Hvis det er tilfældet, kan du komme ud for forskellige barrierer når du har brug for hjælp.

Du kan komme ud for en lang trættende sag, når en fejl skal rapporteres til din supportyder, som så skal have fat i deres outsourcede support i udlandet og alt skal kommunikeres korrekt og der skal indsamles tilpas mængde information, her kan GDPR også blive et problem, hvis firmaet skal have adgang til hjemmesiden og potentielt kundeinformation.

Husk, at du betaler både for supporten og for prisen de betaler til firmaet de bruger til at klare deres opgaver, så opgaverne kan hurtigt ende med at gå ud over abonnementet.

Store forskelle fra abonnement til abonnement

Der er stor forskel imellem priser og indhold, og nogle webbureauer vælger at lægge opgaver på over 15 minutter, på en helt separat timepris. Hosting kan være inkluderet i aftalen, slet ikke inkluderet eller sælges separat. Det er en fordel at din hosting er hos dem der yder din support. Da fejl kan opstå ikke blot på hjemmesiden, men også på din server. Hvis dem der står for din support også hoster din hjemmeside. Har de styr på sammenspillet imellem de to og ofte er sikkerheden højere.

Der kan gemme sig rigtig meget i betingelserne, og vi anbefaler at du læser dem grundigt igennem, så du er indforstået med hvad du kan forvente. Du kan læse vores her.

Der er ingen der arbejder gratis

Så vær klar på at hvis noget er billigt eller gratis, så er udgifterne med stor sandsynlighed bare gemt andre steder og står med småt.

Det gælder til dels også for vores egne abonnementer, da der er grænser for hvad der kan klares på det billige abonnement, men vi garanterer dig at vores dyreste abonnement altid er billigere end vores timepris.

Så skal du bruge en time hver måned, så er det stadig billigere at have vores Enterprise abonnement end at købe en times support separat.

Og hvis du allerede betaler for hosting et andet sted, så kan du trække den pris fra i dit budget når du køber vores abonnementer, da alle vores abonnementer er inkl. Hosting.

Grunden til at vi gerne vil hoste din løsning, hænger sammen med den øgede support vi kan yde når vi har nøglerne til værkstedet.

Når du har afstemt forventninger, er serviceaftalen guld værd

Med en hjemmeside kommer man ikke udenom knuder af og til. Selv os som support virksomheder, må rede problemer ud af og til, på egne hjemmesider, sådan er gamet.

Forskellen gøres ved at være forberedt før det sker, at have backup klar, så man mister så lidt som muligt og have et dygtigt firma bag sin serviceaftale, som har erfaring med at lokalisere og udrede fejl.

Så du skal ikke være bange for at have en serviceaftale med et support bureau, pengene skal nok være godt betalt.

Nøjagtig lige som at have medlemskab hos Carglas eller en autoriseret mekaniker. Så ved du at du er dækket ind, hvis noget skulle ske og med de store support pakker, så er det ligesom Verisure, hvor forebyggelsen er en del af indsatsen imod fejl.

Hvorfor er hosting vigtigt?

Ved nogle problemer er det faktisk ikke i WordPress fejlen er, men i din hosting. Derfor kan det være nemmere for et support-firma at udbedre diverse fejl, hvis hostingen er en del af supporten.

Det kan nogle gange være svært at få adgang til en anden udbyder og den ekstra udfordring kan undgås ved at have hosting samme sted som support.

Hvad skal jeg sikre mig er en del af min WordPress serviceaftale?

Du skal sikre dig at:

  • Backup er inkluderet
  • Du har direkte adgang til at kontakte support
  • Du som minimum får support på en opgave, der passer på størrelsen af dit abonnement

Brug for WordPress hjælp?

Vi forsøger at være så fair med tid, som muligt, når det kommer til de forskellige niveauer af abonnementer og er klar over at et abonnement er en aftale om fælles samarbejde over tid, hvor der nogle måneder er behov for mere og andre mindre.

Der er ingen binding, men en opsigelsesperiode på en måned, for at få dig afviklet så godt som muligt og ofte oplever vi at det giver tiden til at finde en ny hosting eller ny support, uden stress og besværligheder.

 

Hvad hvis noget ikke er inkluderet i dit abonnement?

Vi er helt transparente, når vi siger, at vi laver større opgaver på timefakturering.

Hvis en opgave f.eks. ikke omhandler support, men omhandler arbejde med indhold på hjemmesiden, der er blevet ændret eller ønskes ændret (også grafisk). Så er går det ikke ind under support. Vi skal nok fortælle dig om dette, inden vi går i gang, så du får lov at beslutte om du vil betale for det og vi ikke bare sender en regning.

Support er en service man har for at holde hjemmesiden oppe, sikker, opdateret og at stå klar til at hjælpe, hvis et problem opstår. Der kan være mange grunde til at en hjemmeside pludselig ikke virker. Der kan opstå i rigtig mange tilfælde, der både kan opstå internt og ekstern.

Store supportopgaver i WordPress

Hvis der er tale om en reel udviklingsopgave som ikke bare er support, men ‘”ny” videreudvikling af dit site, så forholder vi os også til det som en opgave der bør ekstrafaktureres.

Vores abonnementer indeholder det vi forstår som “fair-use” + Goodwill altså det du har betalt, plus lidt ekstra, så du skal nok få noget for pengene. Vi vil altid gerne være i dialog med kunden og sikre alle føler sig hørt og ordentligt behandlet.

Vil du have en serviceaftale hos Webto?

Eller høre mere? Så er du velkommen til at kontakte os og få en uforpligtende snak om hvad vi kan tilbyde dig og besvare eventuelle spørgsmål du måtte have, om serviceaftaler eller artiklen.

Du er velkommen til at læse mere i nogle af vores andre blogindlæg

Del dette:

Mere fra:

  • ChatGPT og AI i markedsføring

    Sådan bruger du GPT’s i din markedsføring

    Af: Webto • 23/11/2023
    I en verden, hvor digital markedsføring bliver mere kompleks og konkurrencepræget, introducerer og fortæller vi om vores GPT: Wuo SEO og content rådgiver – en…
  • hvorfor blog

    Hvorfor har mange virksomheders hjemmesider blogs?

    Af: Webto • 30/10/2023
    Du lægger måske ikke mærke til det, men mange hjemmesider har en blog og ofte lander du på faktisk på en blogside, når du søger…
  • Flytning af webshop, hvordan gør vi

    Flytning af webshop, hvordan gør vi?

    Af: Webto • 27/10/2023
    Er nuværende webshop-system begrænset, ønskes nye funktioner eller er tiden bare løbet fra systemet, så er det nærliggende at kigge sig om efter et nyt…