Hvad betyder Google CSS?

At eksponere sin forretning online i dag handler i høj grad om at være først på Google. Der er forskellige måder til at opnå det mål. SEO-tekst har oprindeligt altid virket, hvis det gøres ordentligt. Google Ads, som er Googles egen service, tilbyder annoncering direkte på første side. Men Google tilbyder også det, der hedder ”CSS” eller ”Comparison Shopping Service” igennem Googles shopping løsning. Det er et tiltag, der henvender sig primært til webshops.

Google’s Comparison-Shopping Service er en type af annoncering på Google, som forsøger at linke et bestemt produkt fra en forhandler direkte med forbrugeren i deres søgning.

Hvorfor bruge CSS?

Du har som forhandler muligheden for at opnå eksponering af dine varer direkte på første side af Google. Tit kan dette være et solidt valg, hvis din webshop ikke kan ramme side ét på Google. Der kan være flere årsager til, at din hjemmeside ikke er nr. 1 – oftest vil det være konkurrencen om dine selling points, som er meget populære og man derfor ikke ligger nr. 1 rent naturligt.

Det kan også være en fordel at bruge Google CSS, hvis du har bestemte produkter, du specielt ønsker at promovere eller satse på i en periode. Med Google CSS får du en unik indgangsvinkel til kunder, som søger efter dine produkttyper på Google.

Hvordan bruger man CSS?

Meget af det arbejde der ligger i CSS eller Google Ads for den sags skyld omhandler planlægning og strategi. Du kan f.eks. fokusere på en eller flere varer i en periode og forsøge at ramme en bestemt målgruppe.

Du har grundlæggende 4 elementer, som skaber din succes med Google CSS:

  • Dit tilbud: Kvalitetswebsite, produkter og datafeed med en god eksisterende konverteringsrate.
  • Din konkurrenceevne: Produkter er prissat godt, med gode anmeldelser og tilgængelighed.
  • Markedsefterspørgslen: Kunder søger aktivt efter produkter, og der er tilstrækkelig søgevolumen.
  • Din CSS-strategi: Valg af de rigtige partnere, brand- og marketingstrategi

Det er altså ikke nok at melde sig til en Google service. Du skal forstå, hvad du får ud af dine penge. Og hvor henne de bruges bedst, så du ikke straffes på klikprisen.

Hvad er klikpris?

Prissætning for Google Shopping fungere på den måde, at Google tager en klikpris på dine annoncer. Denne klikpris udregnes unikt for annoncen alt efter, hvor relevant den har været på forbrugerens søgning. Dvs. hvis du har gjort dit Google shopping arbejde godt og dine produkter er relevante for forbrugeren, så er Google glad for din annonce og den belønner dig med en billigere klikpris. Derfor kan en strategi være med til at gøre klikprisen billigere, hvilket kan øge dit spend og dit udbytte af din Google service.

Hvad er en CSS-partner og hvordan sparer jeg 20%?

Som tidligere beskrevet – så tager Google en klikpris på dine annoncer. Som standard er Google altid selv din CSS-partner. Men grundet lovgivning om fair trade – har Google gjort det muligt at skifte Partner og de giver en rabat til dem der skifter. Hvis du vælger Webto som din CSS-partner i stedet for Google, får du altså 20% rabat på din klikpris.

Hvad betyder det for dig?

Det kan være meget aktuelt at overveje, om Google CSS partner skift til Webto vil gavne din forretning. Det er der flere årsager til.

Med en Google partner får du klikprisen 20% billigere. Det betyder i nogle tilfælde flere tusinde kroner, du kan spare om måneden. Dette giver dig en massiv konkurrencefordel, da du kan bruge det ekstra spend på andre fokusområder. Du får altså helt reelt mere eksponering for de samme penge.

Men det er ikke den eneste fordel. Med Webto som CSS-partner får du også adgang til vores strategier omkring alle Googles platforme. Vi hjælper dig med at fokusere dit spend på varer, der giver mening for en given målgruppe.

Vores eksperter deler gratis ud af deres viden.

Få her gode råd, tips og tricks til din markedsføring og online tilstedeværelse fra vores eksperter.

Indtast din e-mailadresse
Tilmeld nyhedsbrev nu.