En del af:

Skab bedre relation til dine kunder med SMS Gateway

Vidste du, at 90% af alle danskere læser deres sms’er inden for de første 3 minutter?  Det elektroniske landskab rykker sig med rygende fart direkte…


Læsetid: 2 minutter


Vidste du, at 90% af alle danskere læser deres sms’er inden for de første 3 minutter?  Det elektroniske landskab rykker sig med rygende fart direkte over på mobiltelefoner, som midtpunkt for kunderelation. Det er derfor, at SMS Gateway er et mere og mere effektivt og vidtrækkende redskab til kunderelation.

Hvad er SMS Gateway så, og hvad kan jeg bruge det til?

Kort fortalt, så er en SMS Gateway et program, som gør det muligt at sende beskeder fra din webbrowser til dine kunders mobiltelefoner.

Det er altså muligt at ramme alle kunder på én gang, med en simpel og hurtig besked direkte på mobilen. Det gør afstanden mellem dig og dine kunder en del mindre.

Hvilke typer virksomheder kan så drage nytte af denne form for kommunikation?

Der kan være mange grunde til at benytte SMS Gateway.

Det kan f.eks. være hvis:

  • Du er en frisør, en læge eller en automekaniker, og dine kunder har booket en tid hos dig, så kan du lave en tidsbestemt notifikation til dine kunder som informerer dem om at de skal huske deres aftale.
  • Det kan f.eks. også være at du driver en webshop, som kører særlige kampagner hver måned med forskellige tilbud. Hvis du får et nyt produkt, eller hvis du kører et særligt tilbud, så kan du sende en hurtig sms til samtlige kunder og lad dem kende til tilbuddet.
  • Med funktionen ’E-mail til SMS’ kan du levere E-mails i sms-format direkte til kunden.

Personificer din markedsføring

En af de mest effektive måder at skabe god kunderelation på, er at personliggøre din kommunikation til kunden. Det er her at marketingstrategier som E-mail marketing og SMS Gateways største styrker ligger.

Selvom du sender til tusindvis af kunder på en gang, så er det muligt at personliggøre dit budskab og tale direkte til kunden. Det kræver blot at funktionen f.eks. er indstillet efter /navn.

SMS Gateway kan vise sig at være en hel ekstra kilde til salg og branding. Det er nemlig nemt at spore hvor mange som læser beskeden, og hvor mange som handler på den, og på den måde er det et godt værktøj til at optimere på, så du giver det rigtige budskab på det rigtige tidspunkt.

Skal vi hjælpe dig?

Kunne du tænke dig et personliggjort SMS-forløb for dine kunder, eller vil du bare gerne høre mere? Så skal du være velkommen til at kontakte os.

Du er velkommen til at læse mere i nogle af vores andre blogindlæg

Del dette:

Mere fra:

  • ChatGPT og AI i markedsføring

    Sådan bruger du GPT’s i din markedsføring

    Af: Jannick Jensen • 23/11/2023
    I en verden, hvor digital markedsføring bliver mere kompleks og konkurrencepræget, introducerer og fortæller vi om vores GPT: Wuo SEO og content rådgiver – en…
  • hvorfor blog

    Hvorfor har mange virksomheders hjemmesider blogs?

    Af: Jannick Jensen • 30/10/2023
    Du lægger måske ikke mærke til det, men mange hjemmesider har en blog og ofte lander du på faktisk på en blogside, når du søger…
  • Flytning af webshop, hvordan gør vi

    Flytning af webshop, hvordan gør vi?

    Af: John Nielsen • 27/10/2023
    Er nuværende webshop-system begrænset, ønskes nye funktioner eller er tiden bare løbet fra systemet, så er det nærliggende at kigge sig om efter et nyt…