En del af:
Hvad er CTR?
CTR er en forkortelse for “Click Through Rate” og betegner det procentvise antal af folk, der klikker ind på din side igennem Google, når de…
CTR er en forkortelse for “Click Through Rate” og betegner det procentvise antal af folk, der klikker ind på din side igennem Google, når de har muligheden for at gøre det. Altså når de kan se dit søgeresultat på den søgning de har foretaget eller din annonce fra din Google Ads.
Hvad kan jeg bruge CTR til?
CTR er noget vi bruger til at optimere på antallet af klik søgeresultater og annoncer får, sammenlignet med antallet af gange den bliver vist. En ting er at blive vist på Google, noget andet er at blive trykket på. Formålet med CTR er, at se om man kan flytte det gennemsnitlige antal af folk der klikker ind på din hjemmeside op.
Hvad er en gennemsnitlig CTR?
Den gennemsnitlige CTR ligger omkring 3% på annoncer varierer meget på organiske resultater.
Det er ikke det første du skal kigge på og gå igennem på din hjemmeside. Men hvis din CTR er på under 2-4%, Så skal du måske til at kigge på, om du kan optimere og motivere folk til at trykke på dit link. En CTR på 5-6% er et godt mål for hjemmesider, der vil være blandt de mest populære inden for deres branche.
Hvordan kan jeg optimere på min CTR?
Det første du kan gøre er at sørge for, at dine title tags er inspirerende eller oplysende nok, til at konvertere. Derudover kan du optimere på billedet du har valgt og du kan bruge Schema til at tilføje ekstra værdier, i form af at besvare spørgsmål under dit søge resultat eller stjerner der viser dine anmeldelser frem.