En del af:
Hvad betyder PPC?
PPC står for Pay-Per-Click, en online annonceringsmodel, hvor annoncører betaler en pris, hver gang deres annonce bliver klikket på. I stedet for at betale for…
PPC står for Pay-Per-Click, en online annonceringsmodel, hvor annoncører betaler en pris, hver gang deres annonce bliver klikket på. I stedet for at betale for at få en annonce vist, betaler du i stedet kun, når en bruger tager handling og klikker på din annonce. Dette gør PPC til en yderst omkostningseffektiv måde at drive trafik til dit websted på.
Hvad er PPC?
PPC marketing er en del af den bredere kategori af digital marketing. Hvor PPC fokuserer direkte på at betale penge, i bytte for besøgende. Herefter er det dit arbejde med dit content på hjemmesiden og priser, der afgøre om kunden i sidste ende køber.
PPC går således hånd i hånd med din SEO og det er vigtigt at arbejde med begge dele. God content og god teknisk SEO, kan nemlig gøre prisen lavere på den pris du betaler per klik og i sidste ende, er det din hjemmesides layout, design og lethed at bruge, der bestemmer om et klik ender i et køb.
Det er her, begreber som målgruppe targeting, retargeting, søgeordsanalyse og ROI (Return On Investment) kommer ind i billedet. Du bruger disse andre begreber til at optimere på dine Pay Per Click kampagner og sikre at dit budget, bruges så effektivt som muligt. Du kan læse mere og starte en kampagne hos Google her.
Hvordan laver jeg effektive PPC kampagner?
Det vigtigste for at et klik bliver til en konvertering, er at landingssiden, hvor dine besøgende lander, er relevant, har den rette brugerrejse, så dine besøgende ledes naturligt til at konvertere, på en eller anden måde. Det kan virke som små detaljer, men den afgørende faktor, for om en PPC kampagne virker, er om det er let og hurtigt, efter klikket, at få adgang til det søgte og købe eller bestille det.
Link derfor til en side, der er yderst relevant, for det dine besøgende søgte på. Sørg for at det er muligt at gå videre til køb eller bestilling, i den første del (vindue) der popper op, der kan ses med det samme, når dine besøgende kommer ind på den side de kom til, fra din annonce.
For en webshop er det mere ligetil, her handler det om at dine besøgende gør det køb de søger.
For service virksomheder kan det være sværere. Her kan det ofte være at besøgende giver lov til at man må kontakte dem. Her kan det være kontakt formularer, men også med mere interessante værktøjer, som en prisberegner eller at de får noget gratis, i bytte for nogle kontaktoplysninger.
Hvad er PPC annoncering?
PPC annoncering indebærer at skabe annoncer, der vil blive vist i søgemaskiner eller på andre platforme. Disse PPC annoncer er designet til at være så relevante som muligt for de søgeord, der er målrettet. Det kan være alt fra tekstannoncer i Google til billedannoncer på Facebook. Fælles for disse annoncer er at de er målrettet imod at for dine potentielle kunder, til at klikke ind på din hjemmeside.
Google har f.eks. kampagneformen Performance Max og Google shopping kampagner, hvor der kan oprettes mange forskellige former for medier, som en A.I. kampagne hvor Google selv identificere relevante kunder. Det er dog vigtigt at holde øje med kampagnen og dens udvikling, da pengene kan bruges det forkerte sted.
Hvem laver PPC annoncering?
Hos Wuo laver vi annoncer i Google Ads, hvor vores motivation er at optimere den pris du betaler pr. klik, samtidig med at du får den ønskede ROI du vil have, ud fra et realistisk standpunkt.
Spar penge på Google shopping kampagner
Er dit budget på Google Shopping kampagner over 4.000 kr.? Så kan du med os som Google Partner få 20% af på din klikpris. Det vil sige at dit budget bliver 20% mere effektivt for hver krone du bruger efter 4.000 kr. Det kaldes Google CSS og det kan du egentlig få hos alle Google partnere. Grunden til at det først er over 4.000 kr. at du kan bruge de 20%, er at abonnementet koster 800 kr. Derfor kan det først betale sig når de 20% er mere end de 800 kr. du betaler.
Mål på din markedsføringsindsats som en pro
Forståelsen af CPC går hånd i hånd med andre vigtige metrikker som ROI (Return On Investemnt), CPA (Cost Per Acquisition) og CLV (Customer Lifetime Value). Ved at integrere disse metrikker, kan du få en langt bedre indsigt i, hvor pengene i virksomheden investeres bedst og giver det største udbytte.