Et billede af en kurv og et Magento logo.

Hos Webto tilbyder vi skræddersyet webshop i Magento. Uanset størrelsen på din forretning og behov du har til en webshop, så kan det udvikles i systemet.

Hvad er Magento?

Magento er en e-commerce platform, altså et framework for webshops. Dvs. at du kan lave hvilken som helst slags webshop via Magento.

Det er et CMS (Content Management System), hvilket betyder, at du som bruger af Magento, kan styre webshoppen fra din egen pc uden hjælp fra webbureauer. Du kan ændre på sortiment, varelister, lave nye varer, kontrollere ordrer, brugerprofiler, trække data/statistik fra salg over tid og meget, meget mere.

Det er Open Source, hvilket betyder ingen heftige licenser. En Magento webshop er som udgangspunkt gratis – altså det koster kun penge at udvikle selve siden. Det er i modsætning til mange andre webshops, der koster dyre domme i licenser. Hvad Open Source betyder for os udviklere, det er dog en anden sag. Dybest set betyder det, at platformen har utrolig mange værktøjer, som vi kan tilgå via det fællesskab, der støtter op om Magento. Det betyder, at vi kan skræddersy din Magento webshop til at have lige præcis den funktionalitet, du har brug for.

Hvornår ved jeg om en Magento webshop er det rigtige valg?

Du ved, at du skal bruge Magento, når du ønsker at køre din forretning via en online webshop der er skalerbar og stabil.

Magentos Open Source-struktur gør platformen skalerbar. Hvis du forestiller dig at udvikle på din forretning i fremtiden, f.eks. tilbyde nye services, leveringsformer, prisberegninger, kundeløsninger eller noget helt andet så findes der plugins og moduler som har disse funktioner, ellers kan din Magento webshop kodes til at gøre det. Dvs. at webshoppen kan skalere samtidig med, at din forretning vokser.

En Magento webshop er meget stabil. Den er i sin natur bygget til at kunne håndtere tusindvis af varer på en og samme gang. Den interne struktur i Magento gør det muligt at loade dine varer lyn hurtigt, når kunden har behov for at se dem. Dvs. at du kan have en meget tung webshop med mange varer og meget historik der samtidig føles meget brugervenlig for dine kunder.

Faktisk kan en Magento webshop understøtte op til fem hundrede tusinde produkter og tusindvis af transaktioner på en time. Det er en bemærkelsesværdig fordel og derfor vi vælger Magento som vores primære e-commerce platform hos Webto.

Hvad kan en Magento webshop?

Som udgangspunkt kan vi få Magento til alt. Det er et af de mest konfigurerbare systemer/frameworks, der findes til udarbejdelse af en webshop. Grundet det er open source har Magento et hav af plugins og udvidelsesmoduler som også kan konfigureres til kundens behov.

Eksempel:

Vi har f.eks. leveret en løsning, hvor man ønskede at inddele sine B2B kunder i kundegrupper med bestemte rabatter, varer og priser pr. kunde. Derudover ønskede man, at kunder skulle kunne handle i forskellige valuta, inklusiv en point valuta og at denne valuta skulle kunne uddelegeres til kundens enkelte medarbejdere via en kundeadmin superuser. Alt sammen skulle fungere i flæng med de normale funktioner, vi forventer af webshops.

En Magento webshop har utrolig mange features lige ud af pakken. Du kan administrere flere butikker på én gang, understøtte flere fysiske lokationer, flere sprog, flere priser og flere valutaer end nogen anden Open Source-e-commerce platform i verden.

Features

Katalogstyring.

Ideen med katalogstyring virker simpel nok, men det er ret svært i praksis, fordi man som forhandler skal opretholde et enkelt katalog for alle sine produkter, og samtidig fremme salget.
Den gode nyhed er, at du har autoritet over dine produkter med en Magento webshop. Du kan nemt katalogisere og kontrollere det. Du kan tilføje mere end ét billede pr. produkt, aktivere ønskeseddelsmuligheder og give beskrivelser og anmeldelser. Desuden kan kataloget let browses og det har filtrering til søgning og produktsammenligninger. Du kan nemt tilføje produkter til kataloget, foretage opdateringer eller ændringer og indstille muligheder som forsendelse, ordrer og betalingsmåder.

Ordrebehandling.

Ordrestyring er en vital proces, der gør det muligt for onlinebutikker at køre effektivt. Ordrestyring i Magento gør det muligt at bygge bro mellem dine fysiske forretninger og din online webshop samtidig med, at det sikrer bekvem, fleksibel og omkostningseffektiv levering. Ordreopfyldelsessystemet tilbyder processer for forsendelse, ordreorganisering, refusioner og ordrestatus. Det inkluderer alt, hvad en e-handelsvirksomhed har brug for.

Søgemaskineoptimering (SEO).

Opsætning af et e-handelswebsted er blot det første skridt til at skabe konsekvent salg i en onlinebutik. Der er flere strategier til at bringe trafik til siden, men den bedste langsigtede strategi er med SEO. Uden søgemaskineoptimering kan ingen finde de produkter, de vil købe på internettet, og din butik kan ikke finde sine kunder. Magento eCommerce platform er en SEO venlig platform. Beskrivelser, metatags og nøgleord kan konfigureres ubesværet for hvert produkt og gør dit team til kontrol over, hvordan Google, Yahoo og andre søgemaskiner fortolker din webshop.
Det betyder, at hvis du vil være nr. 1 på Google, så er Magento vejen frem.

Annoncering og markedsføring.

Marketing og annoncering er afgørende for din e-handelsbutik. En succesfuld onlinebutik har brug for lejlighedsvise marketingkampagner og onlinekampagner for at få besøgende til at købe og komme tilbage i fremtiden. Med Magento får du mulighed for at bruge en bred vifte af marketingværktøjer til din e-handelsvirksomhed. Det giver dig mulighed for at håndtere og sortere kuponkoder, kampagner osv.

Nem Checkout.

Du er ikke begrænset til en enkelt betalingsmulighed – en Magento webshop er kompatibel med alle de nemme betalingsmuligheder, som kunden er vant til. Checkout har en betydelig indflydelse på e-handelssalg, og en langvarig eller fejlbehæftet proces kan føre til forladte vogne. Ved at holde kasseprocessen simpel med nem Checkout øger du muligheden for at opnå et vellykket køb.

Analyse og rapportering.

Tid er den vigtigste ressource. Hvis du ikke sporer, hvilke marketingaktiviteter der virker, og hvilke der ikke gør, spilder du både penge og tid. Magento fører automatisk rapporter om alle områder af online salgs- og marketingaktiviteter, som giver dig adskillige fordele i forhold til konkurrenter, der ikke har disse statistiske oplysninger. Magento kommer med en indbygget analyse- og rapporteringspakke, der viser din onlinebutiks ydeevne. Da det kan overvåge forbrugertendenser, giver det dig mulighed for at definere strategier og arbejde i overensstemmelse hermed. Du kan også integrere med Google Analytics for at lave det ultimative salgsværktøj.

Forbedret sikkerhed.

E-handelssikkerhed er afgørende for webshops, fordi det skaber tillid. For at mindske chancen for sikkerhedsangreb og forhindre hacking af adgangskoder har Magento tilføjet det som hedder tofaktorautentificering og Google ReCaptcha. Disse funktioner øger sikkerhed til visse e-handelssider som Registrer, Login, Kontaktformular, Admin Login og Glemt Adgangskode.

Vores eksperter deler gratis ud af deres viden.

Få her gode råd, tips og tricks til din markedsføring og online tilstedeværelse fra vores eksperter.

Indtast din e-mailadresse
Tilmeld nyhedsbrev nu.