En del af:
Benytter du kunstig intelligens i din markedsføring?
I løbet af de senere år, har der været en stigende tendens til at inkorporere kunstig intelligens til markedsføringsplatforme. Nogle af de mest væsentlige årsager…
I løbet af de senere år, har der været en stigende tendens til at inkorporere kunstig intelligens til markedsføringsplatforme. Nogle af de mest væsentlige årsager til denne adoption af kunstig intelligens er fordi kunstig intelligens gør det muligt at analysere kundernes adfærd og interagere med kunder helt automatisk.
Key takeaways:
- A.I er kommet for at blive – Fremtidens redskab
- A.I er i konstant og gradvist hurtigere udvikling
- Flere virksomheder bruger A.I markedsføring
- Personliggør din A.I markedsføring – Det foretrækker kunderne
- Google er designet til stemmestyring af Google home – Brug det
A.I – Kunstig intelligens på dit website
Et eksempel kunne være chatbotten. En computerdrevet chatbot kan f.eks. implementeres på en hjemmeside eller på sociale medier, hvor en robot svarer på kundernes spørgsmål.
Botten benytter data fra disse samtaler til løbende at forbedre sin interaktion med kunderne ved at lære igennem egne erfaringer. Botten kan ydermere interagere med kunderne som var den en virkelig person.
Besvare spørgsmål med menneskelige ord og vendinger, så kunden tror den snakker med et menneske og ikke en robot. Det er både meget smart, og lidt underligt.
For virksomheder kan det dog være en stor hjælp. Dette kan også hjælpe virksomhederne til at have kundesupport 24/7 for de mest hyppige spørgsmål.
A.I Markedsføring – Kunstig intelligens i din markedsføring
Virksomheder i Amerika især, men også danske virksomheder, er begyndt at benytte forskellige A.I værktøjer til deres markedsføring.
Synthesia.io – A.I videomarkedsføring
A.I til markedsføring udvikler sig hele tiden. Blandt andet i form af videoerne der startede som en TikTok trend. Hvor man, ved hjælp af Syntesia.io kan lave en kort video hvor en A.I læser din tekst højt.
Personliggørelse af markedsføringen
Data viser at der er stigende tendenser for, at de fleste kunder foretrækker personlig markedsføring. Kunderne er mere tilbøjelige til at finde en reklame tillokkende hvis den tilbyder en form for personlig oplevelse.
Et eksempel herpå er e-mail markedsføring. Mange virksomheder benytter automatiske og personliggjorte nyhedsflows, som benytter personlige kundeoplysninger, som navn, fødselsdato, alder m.m. både til at segmentere kundegrupper og til at personliggøre e-mails.
Op mod 90% af kunderne foretrækker mails som er personliggjorte. E-mails som snakker til dem direkte, som f.eks. siger ’Hej Mette, tillykke med fødselsdagen’. Med Personliggjort automatisering er der stor mulighed for at skabe loyale kunder.
Lad kunderne føle sig særlige
Med landingssider der siger tak for ordren med navn, efter at kunden har udfyldt en en ordre med navn, får du en slags nærhed med dine kunder. Hvis du her udover tilrettelægger flere slags kæder af nyhedsmail, alt efter hvilken kunde du har.
F.eks. En dametøjs kunde, en herretøjs kunde eller en sportstøjskunde. Sikre du dig større chance for at være relevant og chance for a skabe et mere personligt og relevantforhold til din kunde igennem dine mails.
Stemmesøgning
For nogle år siden, bestod SEO næsten udelukkende af forholdet mellem søgeord og søgemaskine. I dag, er der flere og flere faktorer som påvirker SEO, og en af disse nye facetter er ’stemmesøgning’.
Det er mindre udbredt i Danmark end andre lande, men det er et spørgsmål om tid før du sidder med Siri i baglommen og hyggesnakker som om I har kendt hinanden i årevis og før du ved af det, så har du en ny vaskemaskine. Det er ikke nødvendigvis helt rigtigt, men det er den vej det går.
Flere og flere virksomheder har fået øjnene op for Voice Search og optimerer nu på data til både søgemaskinen og til stemmesøgning.
Måden vi snakker til Google på, og hvilke ord vi bruger i søgemaskinen, er forskelligt. Derfor er der forskel på tilgangen til arbejdet med de to platforme.
Stemmesøgning er endnu ikke almindeligt at bruge til shopping endnu i Danmark, men i USA er der de sidste par år stor stigning i brugen af stemmesøgning.
Google home lærer dansk
Google home er efterhånden begyndt at blive god til dansk. “First Movers” Er allerede begyndt at tilføje deres indkøbsseddel, eller til partneren der er ude at handle.
Direkte til deres mobil eller andet smartprodukt, ved hjælp af stemmestyring af Google Home.
ChatGPT lancerer deres egen søgemaskine
ChatGPT har været ude i 2024 og annoncere at de går i direkte konkurrence med Google, med en funktion, hvor du kan søge, ligesom du kan på Bing og Google, direkte i din ChatGPT app, som vil kunne lære dine præferencer og komme med særlige anbefalinger til dig, som dens betroede “ven”.
Ønsker du at benytte personliggjort markedsføring og kunstig intelligens?
Vi har stor erfaring med personliggjort automatisering, og vi vil derfor gerne tilbyde dig muligheden for at bruge det til at styrke din virksomheds online tilstedeværelse. Mød vores SEM specialist og hør mere i dag.