En del af:

Sådan får du letbrandvarme leads i B2B

Du får reel indsigt i hvilke B2B kunder som besøger din hjemmeside og du kan følge med i hele deres brugerrejse og adfærd inden du kontakter dem.


Webto Avatar

Af:

Læsetid: 5 minutter


Leadinfo er det system som du mangler lige nu – da det giver dig større indsigt i de B2B Leads der browser din hjemmeside end nogensinde før. Det lyder alt sammen meget godt, men hvad er Leadinfo og hvad går det ud på?

Leadinfo er et program som kan spore besøgende på din hjemmeside (B2B kunder) ved at overvåge din hjemmeside og hvilke IP-adresser som besøger din hjemmeside.

Derefter kan algoritmen bag systemet sammenholde IP-adressen med en række databaser og give højt kvalificerede bud på – hvem der besøgte din hjemmeside. Den kan endda sammenholde det med LinkedIn så du har personlige Leads lige til højrebenet.

Identificer besøgende som B2B leads

Leadinfo har udviklet et system som kan sammenholde B2B-besøgendes IP-adresse med en række af forskellige databaser der indeholder informationer om virksomheder – og på den måde kan du se hvilke virksomheder der browser din hjemmeside. Informationen om virksomheden er offentlig tilgængelig, ligesom LinkedIn profilerne er offentlig tilgængelige og det eneste LeadInfo gør- er at sammenholde den information med en IP adresse og voila = på få milisekunder har du et potentielt Lead

Leadinfo kan altså identificere de virksomheder der browser din hjemmeside og give dig informationer om dem. Derudover kan Leadinfo optage en anonym brugerrejse fra den person som browsede – altså en brugerrejse hvor vi ikke ved hvilken specifik person i virksomheden der foretog den, men det kan vi gætte os til efterfølgende. 

Det gør således at du kan følge med i hvilke handlinger og beslutninger som forbrugeren foretog sig imens de browsede din hjemmeside og systemet kan sammenholde disse data med lead-virksomhedens LinkedIn profiler og det tillader dig at komme med kvalificerede bud på hvem dine leads egentlig er.

Leadgenerering af B2B-besøgende

Udover at Leadinfo kan identificere dine besøgende som potentielle B2B leads, så giver den dig også berigende informationer om lead virksomhederne. Den viser dig f.eks. adresse, kontakt informationer såsom tlf nr, mail og kontaktpersoner og virksomhedens omsætning for forskellige perioder. Den information hjælper dig i første øjekast til at træffe kvalificerede beslutninger.

Vi ved jo at hele processen om at koge alle sine kolde leads ned til potentielt salg er en kæmpe sorterings- og udelukkelsesprocess og Leadinfo hjælper dig altså også med denne del. Ved at servere god og brugbar information om virksomheder og personer til dig på et fad, kan du egentlig bare afvente de leads der nu vandrer direkte ind i armene på dig.

Mange der bruger LeadInfo i forvejen har faktisk en tendens til at lade den køre på en skærm i baggrunden på kontoret – hen over hele arbejdsdagen, og på den måde følger de med i, hvornår der er kunder i butikken. 

Indsaml forretningsdata automatisk og nemt

Når først Leadinfo systemet er sat op til at overvåge din hjemmeside, så skal du ikke foretage dig andet end at følge med i listen af alle de Leads du nu kan identificere, der strømmer ind på din hjemmeside. Leadinfo systemet har også indbygget et måleapparat som viser dig hvor lang brugerrejsen for en given kunde har været, hvor mange gange denne kunde har browset og den giver dig en indikation af om Leadet er ”varmt” eller ”hot” og klar til at blive kontaktet.

Systemet giver dig med det samme – en LinkedIn liste over kundens potentielle personlige leads, altså en liste over kandidater af hvem der kunne have foretaget browsing af din hjemmeside. Af GDPR-årsager må Leadinfo ikke spore den enkelte bruger eller person, og du kan derfor ikke se præcis hvem der browsede, men det kvalificerede gæt som systemet fremlægger for dig, er så godt som det overhovedet bliver i det GDPR tunge miljø vi befinder os i, idag.

Leadinfo giver dig derfor helt automatisk en Leadgenerings fordel i det digitale marked.

Detaljerede browsingaktivitet

LeadInfo systemet har indbygget videoovervågning over browseroplevelser på din hjemmeside – dvs. du kan se en video efter  et lead har browset – og den video viser dig hvordan leadet klikkede rundt på din hjemmeside, hvad de klikkede på og hvad deres mus pegede på oftest.

Dette er super værdifuld viden, fordi du nu kan micromanage dine undersider ned på tekst og ”call to action” plan og optimere dit hjemmeside content til det som dine kunder oftest kigger på. Så selvom et Lead måske ikke blev til et salg – så har du altid berigende viden direkte i Leadinfo om brugerrejsen og du kan derfor optimere til fremtidige leads.

Derudover giver systemet dig viden omkring hvor længe de forskellige brugerrejser har været og hvilke af dine undersider som blev browset mest, hvilket også giver dig super gode pointers af hvilken retning du skal gå når du skal optimere din side til brugervenlighed.

Hvor mange besøger min hjemmeside?

Du har måske oftest tænkt på hvor mange der besøger din hjemmeside – men samtidig har du måske også godt vidst, at ikke alle besøg er relevante for dit salg. Primært er du interesseret i at B2B kunder besøger din hjemmeside, og derfor giver et uspecificeret hjemmeside besøgstal fra Google analytics måske ikke supermeget reel værdi eller indsigt i din forretning.

Med Leadinfo kan du nu tracke de kunder som du ved er B2B kunder. Antal besøgende på din hjemmeside vil nu altid være relevant trafik.

Se hvem der besøger din hjemmeside

Du får reel indsigt i hvilke B2B kunder som besøger din hjemmeside og du kan følge med i hele deres brugerrejse og adfærd. På det grundlag kan du se hvad leadet har været interesseret i – ud af alle dine forskellige produkter og services og du har derfor allerede et ben indenfor døren når du henvender dig omkring salg.

Med Leadinfo får du altså for første gang et kvalificeret indblik i hvem der besøger din hjemmeside, hvilket kan være med til at vækste dit salg enormt.

Køb LeadInfo gennem Webto og få opsætning og 14 dages prøve gratis

Webto er samarbejdspartner med Leadinfo og vi kan derfor opsætte og vejlede dig i systemet. Hvis du køber Leadinfo gennem os så laver vi opsætningen af systemet helt gratis så du kan komme i gang i dag. Derudover hjælper vi også gerne med migrering af systemet hvis du skifter hjemmeside eller domæne på et tidspunkt.

Del dette:

Mere fra:

  • ChatGPT og AI i markedsføring

    Sådan bruger du GPT’s i din markedsføring

    Af: Webto • 23/11/2023
    I en verden, hvor digital markedsføring bliver mere kompleks og konkurrencepræget, introducerer og fortæller vi om vores GPT: Wuo SEO og content rådgiver – en…
  • hvorfor blog

    Hvorfor har mange virksomheders hjemmesider blogs?

    Af: Webto • 30/10/2023
    Du lægger måske ikke mærke til det, men mange hjemmesider har en blog og ofte lander du på faktisk på en blogside, når du søger…
  • Flytning af webshop, hvordan gør vi

    Flytning af webshop, hvordan gør vi?

    Af: Webto • 27/10/2023
    Er nuværende webshop-system begrænset, ønskes nye funktioner eller er tiden bare løbet fra systemet, så er det nærliggende at kigge sig om efter et nyt…