Ekstern marketingafdeling⚡

Få flere specialister i ét marketing-abonnement.

Har du brug for hjælp til grafik, hjemmesider, video eller annoncering, men ikke resourcerne til at ansætte en medarbejder?

Vi kan være din eksterne marketingafdeling.

Når du bruger os som ekstern marketingpartner, får du adgang til et team af specialister, som bliver integreret i din virksomhed. Vi har både mulighed for at dedikere medarbejdere til at komme forbi Jeres adresse eller at deltage “remote” fra vores kontor.

Vi er din genvej til en stærk marketingstrategi, hvor vi arbejder tæt sammen med dig, for at opnå de mål og visioner, som der må være i virksomheden. Du vil opleve skalérbarhed og fleksibilitet ved at bruge os, da du hurtigt kan få flere ressourcer til din marketingafdeling – uden at betale for sygedage og ferie.

Undgå at ansætte med en ekstern marketingafdeling.

Vi forstår hvordan behovet for en marketingafdeling kan svinge alt efter et firmas behov og omfanget af marketing-indsatsen.

I dagligdagen har man brug for én enkelt medarbejder, som kan passe annonceringen, svare på beskeder via sociale medier eller holde en hjemmeside opdateret.

Og så er der store projekter, hvor nye produkter skal annonceres, der skal produceres fotos og video eller måske skal en helt ny hjemmeside i luften. Her er behovet for skalering essentielt og derfor er en ekstern marketingmedarbejder som Webto en god måde, at få ekstra hænder ind i firmaet på.

Løbende analyse og tilpasning

SEO er en løbende proces, og markedet ændrer sig konstant. Derfor overvåger vi kontinuerligt dine SEO-præstationer og foretager justeringer, hvor det er nødvendigt. Vi holder dig opdateret med regelmæssige rapporter og analyser, så du kan se fremskridtet og forstå effekten af vores strategier.

Et langsigtet perspektiv: Vores tilgang til SEO er langsigtet. Vi fokuserer ikke kun på hurtige gevinster, men også på at skabe en bæredygtig og etisk SEO-strategi, der respekterer søgemaskinernes retningslinjer og sikrer langvarige resultater. Vores mål er at placere din virksomhed som en troværdig og relevant aktør i din branche.

Udvid din markedsføring med vores eksperter.

Vi arbejder tæt sammen med dig for at forstå dine unikke behov og skabe løsninger, der hjælper dig med at nå dine forretningsmål.

Betalt annoncering

Ads på Facebook, Instagram, LinkedIn, Snapchat & TikTok.

Organisk content

Få hjælp til content-plan, udgivelse af opslag og tekst-forfatning.

Hjemmeside-udvikling

Vi er eksperter i at levere hjemmesider, webshops og custom systemer.

Integrationer

Få en opkobling mellem systemer, hjemmesider eller software.

Fotograf

Få portrætter af ansatte, billeder af dit produkt eller fotos fra dit event.

Dronepilot

Luftfotos og video af f.eks. ejendom, biler, ansatte eller inspektion af bygning.

SEO optimering

Få din hjemmeside i top 10 på Google og kom før dine konkurrenter.

Udviklere

Vi kan lave in-house programmering, rette fejl og tilpasse.

Svar på de mest almindelige spørgsmål:

Vi har samlet en række spørgsmål, der ofte stilles af vores kunder.

Det er essentielt for Google, at hjemmesiden er sikker for brugerne. Derfor skal hjemmesiden være SSL-krypteret. SSL står for Secure Sockets Layer og sørger for, at de data der formidles mellem webbrowsere og servere er krypteret og sikker. Det kan Google godt lide.

Teknisk SEO er til for at gøre det nemmere for Google, at få et overblik over hjemmesiden og indeksere dets indhold. Det er kort og godt hjemmesidens fundament, når det kommer til SEO. Når Google indlæser hjemmesiden, så crawler den hver landingssides kode. I denne kode implementerer vi en metaopsætning. I denne metaopsætning indfletter vi relevante søgeord, som skaber synergi med de søgeord, som er implementeret i selve indholdet. Samt laver et Markup. Når Google crawler indholdet, vurderer de, hvor relevant indholdet er for brugerne, der søger i søgemaskinen. Det går metaopsætningen ind og hjælper Google med. På denne måde fortæller du Google direkte, hvad den skal fokusere på.

En landingssides metaopsætning består hovedsageligt af facetter som sidetitler, metabeskrivelser, robots.txt, sitemap, headings m.m. Alt dette bliver synkroniseret ud fra gældende SEO strategi. Når disse ting er opsat korrekt, så har Google en oversigt over, hvad der er vigtigt at indeksere, og hvorfor det er relevant for brugerne at indeksere netop det. Det kan du som sagt gøre ved hjælp af f.eks. et XML-Sitemap. Ved implementering af et XML-Sitemap giver du Google en hierarkisk oversigt over hjemmesiden, hvori du fortæller Google, hvordan hjemmesiden er struktureret, samt hvad der er vigtigst at fokusere på. På den måde slipper Google for at gætte for meget.

Når fundamentet er lagt, bevæger vi os videre til andre facetter af teknisk SEO, herunder hastighedsoptimering.

Hos Webto har vi specialiseret os i at opnå den højest mulige pagespeed score. Google kan rigtig godt lide en hurtig hjemmeside, da de fleste brugere også respondere bedst på dette. Vi har alle prøvet at støde på en langsom hjemmeside, og der går som regel ikke mange sekunder, før vi vælger at lukke hele siden ned, hvis den bliver ved med at loade.

Der kan være mange grunde til, at hjemmesiden er langsom. Det kan være, at det tager lang tid for serveren at reagere. Det kan også være, at der er meget kode, som fylder mere end det behøver, eller måske er det mange billeder på hjemmesiden, som gør siden tung. Uanset hvilken årsag der kan være, så ved vi hos Webto, hvor vigtigt det er med en hurtig hjemmeside og kan derfor optimere din hjemmeside uanset, hvilken årsag der måtte være.

Hvis der er noget Google godt kan lide, så er det brugervenlighed. Det er også en af grundene til, at hastighedsoptimering er så vigtigt, som det er. Brugervenlighed sørger nemlig for, at brugerne bliver på hjemmesiden og gider at læse indholdet. Det opfanger Google lige med det samme. Et vigtigt aspekt for brugervenlighed er mobiloptimering.

En brugervenlig hjemmeside er altid optimeret til at tilpasse mobil og tablet. Det vil sige, at en mobil- og tabletvenlig hjemmeside tilpasser sig automatisk til telefon og tablet. Hvis hjemmesiden ikke gør det, så kan det give designfejl, som ser underlige ud for brugerne, hvis de indlæser siden på mobil eller tablet. Det kan f.eks. være ting som tekststørrelse, som skal tilpasses enheden. Det er ikke godt, hvis brugerne har svært ved at læse teksten. Derfor skal en hjemmeside altid være mobiloptimeret. Da flere og flere brugere benytter mobil og tablets, bliver det også mere og mere vigtigt.

Et væsentligt aspekt er også, hvordan hjemmesiden er struktureret. Det skal være nemt at bevæge sig rundt på hjemmesiden og danne sig et overblik over, hvad det er hjemmesiden prøver at sælge. Hvis det er uoverskueligt for kunden at bevæge sig rundt på hjemmesiden og svært at finde det de søger, så bliver de ikke særligt længe. Her er intern linkbuilding et godt redskab.

God brug af intern linkbuilding gør det nemt for brugerne hurtigt at finde den relevante landingsside, som de søger efter, det øger konverteringsraten og har positiv indvirkning på SEO.

Linkbuilding handler primært om at få andre landingssider til at pege på din hjemmeside. Når en anden hjemmeside linker til din hjemmeside, så opfatter Google det som en anbefaling, og det påvirker derfor Googles vurdering af hjemmesidens kredibilitet. Der er mange former for linkbuilding, og nogle metoder er mere velanset end andre.

Overordnet er linkbuilding delt op i to kategorier. Der er White hat og Black hat linkbuilding. Det er vigtigt at vide, hvad man laver, når man arbejder med linkbuilding, fordi Google ikke bryder sig særligt meget om black hat linkbuilding. Derfor kan Google godt finde på at straffe enhver, som benytter sig af disse teknikker. Vi vil derfor ikke anbefale at benytte nogen form for black hat teknikker.

Der er selvfølgelig linkbuilding teknikker, som er fuldt ud i overensstemmelse med Googles retningslinjer, og det er dem vi benytter os af hos Webto. Når vi taler linkbuilding, så er det helt klart kvalitet fremfor kvantitet.

Hvis der er to grene inden for SEO, der passer sammen, så er det linkbuilding og content marketing. En veludført content marketing strategi er en rig kilde til linkbuilding. Det er også en rig kilde til kontinuerligt indhold med relevante søgeord på hjemmesiden.

Content marketing handler om at skabe relevant, informativt og værdifuldt indhold på hjemmesiden. Effektiv content marketing skaber en brugerrejse, som leder kunderne ned af salgstragten ved hjælp af intern linkbuilding og CTA (Call to action). Det kan f.eks. være i form af blogindlæg eller e-bøger m.m., som er designet til at hjælpe kunderne med at blive klogere på det, de søger efter. Content marketing handler om at hjælpe kunderne. Det skaber tillid.

Hvis du vil være så konkurrencedygtig som overhovedet muligt, så kræver det også en hurtig server. Hjemmesider har selvfølgelig forskellige behov, men de har alle det tilfælles, at det er essentielt med god hosting og en hurtig server med høj oppetid. Vores hosting er også CO2-neutral og du kan derfor, med vores hosting, nævne i din digitale CSR strategi at din hosting er grøn.