Søgemaskineoptimering

Få flere kunder med søgeoptimering.

Ligger jeres hjemmeside på side 10 hos Google, når potentielle kunder søger efter jeres kerneydelser?

SEO der hjælper dig få flere besøgende.

For at komme i betragtning til en af de eftertragtede topplaceringer hos Google skal en hjemmeside opfylde en lang række betingelser.

Gennem en kombination af tekniske analytiske værktøjer og mange års erfaring kan vi sikre, at jeres hjemmeside bliver søgeordsoptimeret.

Ønsker I, at jeres side kommer højere op i søgeresultaterne?

SEO Strategi – Hvad er en SEO-Strategi?

En SEO strategi er den proces, der får din hjemmeside så tæt på side 1 på Google, som muligt. En SEO strategi er mere end at lave en søgeordsanalyse, og derefter indsætte ordene på hjemmesiden. Selvom det er en del af det, så er det blot en lille del.

Det er essentielt for en effektiv SEO strategi, at alle facetter er tænkt igennem, før den bliver implementeret. En effektiv SEO strategi starter dog med en søgeordsanalyse.

Søgeordsanalyse.

Alle primære landingssider på hjemmesiden skal have sin egen specifikke søgeordsanalyse og plan for rangering af søgeord, der er relevante for indholdet på siden.

Det gør vi ved at identificere, hvilke søgeord der både er søgninger på og som er relevante for hjemmesiden. Disse søgeord bliver herefter strategisk indflettet i landingssidens indhold for at give indholdet en passende densitet. Det fortæller Google, at netop disse søgeord er der fokus på, når landingssiden skal indekseres i søgemaskinen.

BASIC

999,-

Pris pr. måned uden moms.

  • SEO Strategi
  • Konkurrentanalyse
  • Konvertingsoptimering
  • Rapport med placeringer
  • Komplet SEO-rapport hver mdr.
  • Opsætning af Google Search Console
  • Google Pagespeed Optimering

Pro

1499,-

Pris pr. måned uden moms.

  • SEO Strategi
  • Konkurrentanalyse
  • Konvertingsoptimering
  • Rapport med placeringer
  • Komplet SEO-rapport hver mdr.
  • Opsætning af Google Search Console
  • Google Pagespeed Optimering
  • Tekstforfatning

Business

1999,-

Pris pr. måned uden moms.

  • SEO Strategi
  • Konkurrentanalyse
  • Konvertingsoptimering
  • Rapport med placeringer
  • Komplet SEO-rapport hver mdr.
  • Opsætning af Google Search Console
  • Google Pagespeed Optimering
  • Tekstforfatning
  • SEO Linkbuilding

Webshop

4999,-

Pris pr. måned uden moms.

  • SEO Strategi
  • Konkurrentanalyse
  • Konvertingsoptimering
  • Rapport med placeringer
  • Komplet SEO-rapport hver mdr.
  • Opsætning af Google Search Console
  • Google Pagespeed Optimering
  • Tekstforfatning
  • Tekstforfatning på kategori og produktniveau
  • SEO Linkbuilding
  • Optimering af google feed

Konkurrenceanalyse.

En god SEO strategi tager også udgangspunkt i det specifikke marked, som hjemmesiden kategoriseres i. Her implementerer vi en strategi for, at landingssiden bliver så konkurrencedygtig som overhovedet muligt.

Når vi udarbejder en konkurrenceanalyse, så gennemsøger vi de nærmeste konkurrenters styrke på markedet – både inden for linkbuilding, SEO, kerneprodukter m.m. og kortlægger de forskellige styrker og svagheder på markedet. Her identificerer vi de mest optimale fokusområder for at rangere på markedet, og sammensætter SEO strategien ud for det. Implementeret optimalt vil det gøre din hjemmeside den mest konkurrencedygtige i branchen.

SEO Analyse.

Der er mange facetter, som udgør et godt fundament for en konkurrencedygtig hjemmeside. Det er bl.a. SSL-kryptering, teknisk SEO, brugervenlighed og ydelsesevne. Hos Webto gennemgår og opsætter vi alle disse ting for at sikre, at hjemmesiden er opsat optimalt.

Vi tilbyder også:

Få svar på de mest almindelige spørgsmål.

Det er essentielt for Google, at hjemmesiden er sikker for brugerne. Derfor skal hjemmesiden være SSL-krypteret. SSL står for Secure Sockets Layer og sørger for, at de data der formidles mellem webbrowsere og servere er krypteret og sikker. Det kan Google godt lide.

Teknisk SEO er til for at gøre det nemmere for Google, at få et overblik over hjemmesiden og indeksere dets indhold. Det er kort og godt hjemmesidens fundament, når det kommer til SEO. Når Google indlæser hjemmesiden, så crawler den hver landingssides kode. I denne kode implementerer vi en metaopsætning. I denne metaopsætning indfletter vi relevante søgeord, som skaber synergi med de søgeord, som er implementeret i selve indholdet. Samt laver et Markup. Når Google crawler indholdet, vurderer de, hvor relevant indholdet er for brugerne, der søger i søgemaskinen. Det går metaopsætningen ind og hjælper Google med. På denne måde fortæller du Google direkte, hvad den skal fokusere på.

En landingssides metaopsætning består hovedsageligt af facetter som sidetitler, metabeskrivelser, robots.txt, sitemap, headings m.m. Alt dette bliver synkroniseret ud fra gældende SEO strategi. Når disse ting er opsat korrekt, så har Google en oversigt over, hvad der er vigtigt at indeksere, og hvorfor det er relevant for brugerne at indeksere netop det. Det kan du som sagt gøre ved hjælp af f.eks. et XML-Sitemap. Ved implementering af et XML-Sitemap giver du Google en hierarkisk oversigt over hjemmesiden, hvori du fortæller Google, hvordan hjemmesiden er struktureret, samt hvad der er vigtigst at fokusere på. På den måde slipper Google for at gætte for meget.

Når fundamentet er lagt, bevæger vi os videre til andre facetter af teknisk SEO, herunder hastighedsoptimering.

Hos Webto har vi specialiseret os i at opnå den højest mulige pagespeed score. Google kan rigtig godt lide en hurtig hjemmeside, da de fleste brugere også godt kan lide en hurtig hjemmeside. Vi har alle prøvet at støde på en langsom hjemmeside, og der går ikke mange sekunder, før vi vælger at lukke hele siden ned, hvis den bliver ved med at loade.

Der kan være mange grunde til at hjemmesiden er langsom. Det kan være, at det tager lang tid for serveren at reagere. Det kan også være, at der er meget kode, som fylder mere end det behøver, eller måske er det mange billeder på hjemmesiden, som gør siden tung. Uanset hvilken årsag der kan være, så ved vi hos Webto, hvor vigtigt det er med en hurtig hjemmeside og kan derfor optimere din hjemmeside uanset, hvilken årsag der måtte være.

Hvis der er noget Google godt kan lide, så er det brugervenlighed. Det er også en af grundene til, at hastighedsoptimering er så vigtigt, som det er. Brugervenlighed sørger nemlig for, at brugerne bliver på hjemmesiden og gider at læse indholdet. Det opfanger Google lige med det samme. Et vigtigt aspekt for brugervenlighed er mobiloptimering.

En brugervenlig hjemmeside er altid optimeret til at tilpasse mobil og tablet. Det vil sige, at en mobil- og tabletvenlig hjemmeside tilpasser sig automatisk til telefon og tablet. Hvis hjemmesiden ikke gør det, så kan det give designfejl, som ser underlige ud for brugerne, hvis de indlæser siden på mobil eller tablet. Det kan f.eks. være ting som tekststørrelse, som skal tilpasses enheden. Det er ikke godt, hvis brugerne har svært ved at læse teksten. Derfor skal en hjemmeside altid være mobiloptimeret. Da flere og flere brugere benytter mobil og tablets, bliver det også mere og mere vigtigt.

Et væsentligt aspekt er også, hvordan hjemmesiden er struktureret. Det skal være nemt at bevæge sig rundt på hjemmesiden og danne sig et overblik over, hvad det er hjemmesiden prøver at sælge. Hvis det er uoverskueligt for kunden at bevæge sig rundt på hjemmesiden og finde det de søger, så bliver de ikke særligt længe. Her er intern linkbuilding et godt redskab.

God brug af intern linkbuilding gør det nemt for brugerne at finde den relevante landingsside, som de søger efter nemt og hurtigt, øger konverteringsraten og har positiv indvirkning på SEO.

Linkbuilding handler primært om at få andre landingssider til at pege på din hjemmeside. Når en anden hjemmeside linker til din hjemmeside, så opfatter Google det som en anbefaling, og det påvirker derfor Googles vurdering af hjemmesidens kredibilitet. Der er mange former for linkbuilding, og nogle metoder er mere velanset end andre.

Overordnet er linkbuilding delt op i to kategorier. Der er White hat og Black hat linkbuilding. Det er vigtigt at vide, hvad man laver, når man arbejder med linkbuilding, fordi Google bryder sig ikke særlig meget om black hat linkbuilding. Derfor kan Google godt finde på at straffe enhver, som benytter sig af disse teknikker. Vi vil derfor ikke anbefale at benytte nogen form for black hat teknikker.

Der er selvfølgelig linkbuilding teknikker, som er fuldt ud i overensstemmelse med Googles retningslinjer, og det er dem vi benytter os af hos Webto. Når vi taler linkbuilding, så er det helt klart kvalitet fremfor kvantitet.

Hvis der er to grene inden for SEO, der passer sammen, så er det linkbuilding og content marketing. En veludført content marketing strategi er en rig kilde til linkbuilding. Det er også en rig kilde til kontinuerligt indhold med relevante søgeord på hjemmesiden.

Content marketing handler om at skabe relevant, informativt og værdifuldt indhold på hjemmesiden. Effektiv content marketing skaber en brugerrejse, som leder kunderne ned af salgstragten ved hjælp af intern linkbuilding og CTA (Call to action). Det kan f.eks. være i form af blogindlæg eller e-bøger m.m., som er designet til at hjælpe kunderne med at blive klogere på det, de søger efter. Content marketing handler om at hjælpe kunderne. Det skaber tillid.

Hvis du vil være så konkurrencedygtig som overhovedet muligt, så kræver det også en hurtig server. Hjemmesider har selvfølgelig forskellige behov, men de har alle det tilfælles, at det er essentielt med god hosting og en hurtig server med høj oppetid. Vores hosting er også CO2-neutral og du kan derfor, med vores hosting, nævne i din digitale CSR strategi at din hosting er grøn.