LinkedIn markedsføring

LinkedIn er en stærk strategi når det kommer til B2B.

Hvis du ønsker at målrette dine annoncer mod professionelle og erhvervskontakter, er LinkedIn det perfekte sted at starte.

Vil du gerne markedsføre til B2B?

Hvis du gerne vil have mest muligt ud af din B2B markedsføring, så er LinkedIn den ideelle platform at være aktiv på. LinkedIn er som udgangspunkt en B2B platform.

Modsat de fleste andre SoMe kanaler, som Facebook og Instagram, så er LinkedIn et professionelt netværksmedie. Du kan dog sagtens have succes med B2C markedsføring på LinkedIn. Det er jo et medie bestående af enkeltpersoner. Med målrettet markedsføring kan du opnå gode resultater.

Målret din B2B markedsføring.

På LinkedIn er det muligt at målrette din markedsføring til meget specifikke målgrupper i bestemte brancher i erhvervslivet. Alt efter dit behov som virksomhed, så opsætter du forskellige parameter for at finde frem til din kernemålgruppe.

Du kan målrette dine annoncer efter geografisk placering, demografi, bestemte brancher, virksomheder, stillinger m.m. På den måde kan du ramme lige netop den målgruppe, som bedst konverterer. Det rammer bundlinjen.

Optimer din LinkedIn.

En optimalt optimeret LinkedIn profil skaber synlighed i søgemaskinen. SEO på LinkedIn er lidt anderledes en SEO på Google. søgeadfærden på LinkedIns søgemaskine er som regel anderledes, da brugerne generelt benytter LinkedIn som et socialt medie fremfor en søgemaskine. Søgefraserne er derfor mere præcise og direkte end på Google.

Det er muligt for din virksomhedsprofil at ranke på relevante søgeord i LinkedIns søgemaskine. Det er en god mulighed for at skabe brand awareness for din virksomhed, samt skabe en direkte vej til dine produkter for relevante og købsstærke målgrupper.

Ikke nok med at du kan rangere i LinkedIns søgemaskine, du er også bedre stillet på Google. LinkedIn er nemlig en platform, som ofte crawles af Google. Fuldstændig som din hjemmeside har brug for SEO-optimering, så har din LinkedInprofil det også. Stærke LinkedInprofiler ranker nemlig på relevante søgeord. LinkedIn kan derfor skabe meget synlighed for din virksomhed. 

Din virksomhedsprofil – markedsfør dit brand.

På LinkedIn har du en unik mulighed for at vise din virksomheds professionelle ansigt udadtil. Det er ikke kun annoncering, som LinkedIn kan bruges til. Det er nemlig her dine styrker på markedet vises direkte til erhvervslivet.

Du kan derfor med fordel optimere din profil så den ikke alene giver et godt indtryk af virksomheden, men skaffer relevant trafik, identificere forbrugere, og udvider dit netværk. Med LinkedIn kan du dele din ekspertise med dit professionelle netværk, og på den måde skabe god troværdighed for din virksomhed.

LinkedIn som B2C platform.

LinkedIn er, som sagt, som udgangspunkt en B2B platform. Beslutningstagere for virksomheder har dog som udgangspunkt en vis købekraft, også i privatøjemed. Det gør, at du som annoncør, kan påvirke en meget specifik målgruppe af købsstærke forbrugere.

Denne platform kan være utroligt effektiv til ’brand awareness’ kampagner, som holder dit brand i forbrugernes bevidsthed. Som B2C virksomhed har du gode muligheder for at skille dig ud på LinkedIn ved at være en smule anderledes.

Ofte stillede spørgsmål:

Få svar på de mest almindelige spørgsmål.

LinkedIn Annoncering er specielt godt for dig, der handler B2B. Dog kan det også være en fordel for nogle B2C virksomheder. Med annoncering på LinkedIn kan du let ramme din målgruppe ud fra funktion, industri, jobtitel m.m. Der hvor LinkedIn adskiller sig fra andre Social Medier, er, at mange af de personer der er på LinkedIn, er beslutningstagere.

LinkedIn er primært en professionel platform, hvor mange har den professionelle hat på, når de ser en annonce. Er du en B2B virksomhed, må du ikke gå glip af muligheden for annoncering på LinkedIn. 

Annoncering på LinkedIn koster penge. Denne udgift betaler I, men vi aftaler sammen, hvor meget I ønsker at bruge på annoncering.

Det er svært at sige, hvad LinkedIn annoncering koster. Det kommer an på, hvor meget du er villig til at bruge på annoncering. Når vi sammen har aftalt annoncetypen og målgruppen vil vi undersøge, hvilket budget der bedst passer hertil. Ud fra dette byder du ind med, hvad du ønsker at bruge. Du bestemmer suverænt, hvor meget du vil bruge på annoncering.

Ja, for at vi kan oprette opslag og annoncer for jer på LinkedIn, er du nødt til at gøre os til Administrator af jeres konto. 

Man kan sagtens være flere Administratorer på én LinkedIn profil, hvorfor du eller dine kollegaer sagtens kan være Administratorer samtidig med os.

Man kan godt booste et opslag på LinkedIn, hvilket koster lidt penge afhængig af, hvor langt ud man ønsker opslaget skal komme. Den gratis og gode boost vil dog være at bede dine kollegaer om at like, kommentere eller dele dit opslag. På denne måde kommer det automatisk ud i deres netværk og LinkedIn finder dit opslag mere relevant.

LinkedIn tilbyder mange forskellige annonceringsformer, der hver især indbyder til noget forskelligt, men især Lead Ads virker rigtig godt. Her tilbyder du dine potentielle kunder noget, som de ikke kan sige nej til; det kunne være et ekstra godt tilbud eller en gratis bog om “Hvordan annoncerer man på LinkedIn”. Med det mener vi selvfølgelig, at det skal være noget, der giver mening i forbindelse med dit firma. Tilgengæld skriver de sig op i en formular. Her får du så let deres kontaktoplysninger og kan derefter kontakte dem. LinkedIn udfylder selv denne kontaktformular på forhånd, hvilket hjælper dig meget, da denne potentielle kunde kun er et klik fra at give dig et lead.

For at komme i gang med Annoncering på LinkedIn skal du blot kontakte os. Vi klarer alt omkring annonceringen. Dog laver vi annonceringen i tæt samarbejde med dig. Sammen finder vi frem til, hvad det er, du gerne vil opnå med annonceringen. Hertil finder vi ud af, hvad det er, vi skal lægge vægt på, hvilken annoncetype vi skal bruge hertil, hvilken målgruppe vi skal ramme og hvilket annoncebudget du er villigt til at bruge. På denne måde sørger vi for at få det ud af LinkedIn annonceringen, som du er ude efter.