LinkedIn markedsføring
LinkedIn er en stærk strategi når det kommer til B2B.
Hvis du ønsker at målrette dine annoncer mod professionelle og erhvervskontakter, er LinkedIn det perfekte sted at starte.
Vil du gerne markedsføre til B2B?
Hvis du gerne vil have mest muligt ud af din B2B markedsføring, så er LinkedIn den ideelle platform at være aktiv på. LinkedIn er som udgangspunkt en B2B platform.
Modsat de fleste andre SoMe kanaler, som Facebook og Instagram, så er LinkedIn et professionelt netværksmedie. Du kan dog sagtens have succes med B2C markedsføring på LinkedIn. Det er jo et medie bestående af enkeltpersoner. Med målrettet markedsføring kan du opnå gode resultater.
Målret din B2B markedsføring.
På LinkedIn er det muligt at målrette din markedsføring til meget specifikke målgrupper i bestemte brancher i erhvervslivet. Alt efter dit behov som virksomhed, så opsætter du forskellige parameter for at finde frem til din kernemålgruppe.
Du kan målrette dine annoncer efter geografisk placering, demografi, bestemte brancher, virksomheder, stillinger m.m. På den måde kan du ramme lige netop den målgruppe, som bedst konverterer. Det rammer bundlinjen.
Optimer din LinkedIn.
En optimalt optimeret LinkedIn profil skaber synlighed i søgemaskinen. SEO på LinkedIn er lidt anderledes en SEO på Google. søgeadfærden på LinkedIns søgemaskine er som regel anderledes, da brugerne generelt benytter LinkedIn som et socialt medie fremfor en søgemaskine. Søgefraserne er derfor mere præcise og direkte end på Google.
Det er muligt for din virksomhedsprofil at ranke på relevante søgeord i LinkedIns søgemaskine. Det er en god mulighed for at skabe brand awareness for din virksomhed, samt skabe en direkte vej til dine produkter for relevante og købsstærke målgrupper.
Ikke nok med at du kan rangere i LinkedIns søgemaskine, du er også bedre stillet på Google. LinkedIn er nemlig en platform, som ofte crawles af Google. Fuldstændig som din hjemmeside har brug for SEO-optimering, så har din LinkedInprofil det også. Stærke LinkedInprofiler ranker nemlig på relevante søgeord. LinkedIn kan derfor skabe meget synlighed for din virksomhed.
Din virksomhedsprofil – markedsfør dit brand.
På LinkedIn har du en unik mulighed for at vise din virksomheds professionelle ansigt udadtil. Det er ikke kun annoncering, som LinkedIn kan bruges til. Det er nemlig her dine styrker på markedet vises direkte til erhvervslivet.
Du kan derfor med fordel optimere din profil så den ikke alene giver et godt indtryk af virksomheden, men skaffer relevant trafik, identificere forbrugere, og udvider dit netværk. Med LinkedIn kan du dele din ekspertise med dit professionelle netværk, og på den måde skabe god troværdighed for din virksomhed.
LinkedIn som B2C platform.
LinkedIn er, som sagt, som udgangspunkt en B2B platform. Beslutningstagere for virksomheder har dog som udgangspunkt en vis købekraft, også i privatøjemed. Det gør, at du som annoncør, kan påvirke en meget specifik målgruppe af købsstærke forbrugere.
Denne platform kan være utroligt effektiv til ’brand awareness’ kampagner, som holder dit brand i forbrugernes bevidsthed. Som B2C virksomhed har du gode muligheder for at skille dig ud på LinkedIn ved at være en smule anderledes.
Ofte stillede spørgsmål:
Få svar på de mest almindelige spørgsmål.