Content marketing

Stærk online tilstedeværelse med content marketing.

Vi hjælper dig med at øge din synlighed, engagere dit publikum og drive flere salg med content marketing.

Hvorfor er det vigtigt med content marketing?

Det første vi altid gør, når vi arbejder med SEO, er at opsætte teknisk SEO. Det er hjemmesidens metaopsætning, som sidetitler, metabeskrivelser, sitemap etc. Det fungerer som hjemmesidens fundament, som gør det nemmere for Google at indeksere hjemmesidens indhold. Teknisk SEO kan dog ikke stå alene, hvis der ikke er meget indhold for Google at indeksere.

Det er derfor vigtigt at holde hjemmesiden aktiv med en contentmarketing strategi, som fungerer i synergi med hver enkelt landingssides metaopsætning. Det er sådan, Google opfanger ens hjemmeside.

Information dine kunder vil have.

Content marketing handler om at give kunderne den information, som de søger efter. Hvis en potentiel kunde f.eks. søger på ’bedste håndcreme i 2020’, så finder de ofte en artikel, som vurderer forskellige håndcreme med links ind til at købe netop den specifikke håndcreme. Sådan en artikel kan være en stærk kilde til relevant trafik, og noget som kan forbedre hjemmesidens konkurrenceevne markant. Det kan mærkes på bundlinjen.

Det opbygger tillid til dit brand, at du har gennemført indhold på siden, som viser, at du er ekspert på netop det område, som de gerne vil vide mere om. Hos Webto ved vi, hvordan vi fremhæver dit brand bedst muligt til din specifikke målgruppe.

Webto er dit content marketing bureau.

Hos Webto går vi meget op i effektiv SEO, som skaffer kunder. En af de mest effektive kilder til placeringer på søgeord er aktivitet og relevant indhold. Du kan derfor opnå meget relevant trafik med en content marketing strategi, som fokuserer på specifikke søgeord.

Opret f.eks. artikler til din webshop, som leder kunderne direkte videre til dine produkter. En Struktureret digital strategi med målrettet tekstforfatning og effektiv intern linkbuilding kan øge din omsætning.

Få en søgeordsanalyse.

Godt, det første vi gør, når vi arbejder med contentmarketing, er at udarbejde en søgeordsanalyse. Den giver en oversigt over de mest relevante og konkurrencestærke søgeord, som hjemmesiden kan ranke på for at skaffe relevant trafik, og i forlængelse flere konverteringer.

Herefter udarbejder vi en konkret plan for opsætning af artikler, som er skræddersyet til at generere relevant trafik, og til at lede den trafik ind til en konvertering.

Igennem content marketing er det nemlig muligt at tage et hvilket som helst søgeord og komme på side 1 på Google ved at skrive en fremragende artikel. I denne artikel udarbejder vi en strategisk kunderejse, som leder kunderne videre til næste landingsside eller direkte til en konvertering. På den måde skaffer en content marketing strategi brugere, som allerede har vist synlig interesse for produktet.