Skip to main content

ONLINE SUPPORTINFO@WEBTO.DK 71 99 48 40

En smart Q&A chat til livestream

Vi har lavet en Q&A chat til live streaming.

Via systemet kan spørgsmål modereres, inden spørgsmål kommer ud til værten på live streamen. Fokus for systemet ligger på at skabe overblik for værten, så det er lettere for værten at holde streamet flydende og oplevelsen professionel samtidig med at publikum bliver hørt.

 

KONTAKT OS I DAG

Når et stream kører, og der forekommer kommentarer og spørgsmål i chatten, kan det være svært og uoverskueligt for en vært at holde øje med relevante spørgsmål, og samtidig sikre at de alle sammen bliver besvaret på streamen.

Med vores værktøj sidder der en moderator (admin) bag chatten, som følger chatten og udfylder rollen som moderator. Admin’s opgave er at styre chatten og tage stilling til spørgsmålenes relevans. På denne måde tages opgaven at følge med i chatten helt væk fra værten, hvilket gør, at værten kan fokusere på at formidle udsendelsen bedst muligt og levere en god udsendelse.

 

Organiser dine streams

Vært ser kun spørgsmål, der er relevante

Via systemet kan admin udpege spørgsmål og sende dem til værtens skærm. På denne måde er der for værten et nemt og overskueligt overblik, og en klar fremgangsmåde, så spørgsmål ikke overses, glemmes eller forsvinder. Dette er ekstra godt ved tilfælde hvor besvarelsen er lang og værten har brug for at se spørgsmålet igen.

På denne måde ser værten kun det, som admin sender til værtens skærm. Når spørgsmålet så er besvaret, markeres det som ”besvaret” og fjernes dermed fra værtens overblik. Spørgsmålene kan herefter arkiveres, hvis det ønskes, så du kan gemme et overblik over spørgsmål.

Fuld kontrol over, hvornår spørgsmål besvares

Du kender næsten helt sikkert behovet for at kunne besvare spørgsmål løbende under en stream. Det kan gøre et stream rodet, for det er nemlig svært at holde tankerne på, hvor man var og samtidig besvare spørgsmål, der kan være om andre emner.

Med dette værktøj kan spørgsmål samles sammen overskueligt, og man kan planlægge forskellige tidspunkter i løbet af streamet, hvor spørgsmål gås igennem. På denne måde undgår du at dit budskab eller dit emne går tabt, og man slipper for den velkendte sætning på live streams: ”Jeg skal nok FORSØGE at svare på alle spørgsmål løbende.”

 

KONTAKT OS I DAG

Lær dine kunder at kende

Arkivering af spørgsmål - Brug det til markedsføring

Især for virksomheder der arbejder med SEO, kan spørgsmål, der dukker op under et stream, være relevante til senere brug. Derfor er det muligt at arkivere spørgsmål til senere brug.

Du kan få et unikt indblik i, hvad folks spørgsmål er, ved at motivere dem til rent faktisk at stille dem direkte. I stedet for at spørge Google og diverse programmer, hvilke problemstillinger dine kunder har, kan et stream med spørgsmål fortælle dig direkte, hvad dine ”kunder” er interesseret i.

Det lyder måske mærkeligt at bruge en stream på den måde, men at vide hvad dine kunder/seere tænker og har af spørgsmål, er faktisk mange penge værd. Med vores chat til stream kan du altid arkivere spørgsmålene og eksportere dem til CSV-filer til senere brug som datagrundlag og indsigt i forbrugeren.

 

KONTAKT OS I DAG

Bagved ligger en kraftig motor

Lavet i TYPO3 CMS

Dette værktøj er bygget på TYPO3 CMS. TYPO3 er et perfekt system for virksomheder, der ønsker en brugerdefineret chat løsning til streams. I TYPO3 er det muligt for os at lave dette Q&A system og gøre det fuldstændig unikt for at imødekomme dine behov til funktioner og udseende.

Det betyder samtidig, at Q&A modulet let kan udvides i funktionalitet og gøres endnu mere funktionsrigt efter jeres unikke behov. Ønsker I unikke filtreringsmuligheder? Eller noget helt andet? Så kan systemet kodes til dette formål.

Et Q&A system efter dit behov

Det kan være at behovet for en anderledes interface, at kunne markere ikke kun spørgsmål, men også kommentarer, og markerer dem i forskellige farver. Der er ingen grænser for, hvad vi kan udvikle via TYPO3 og bygge oven på systemet i dag.

Systemet tillader allerede i dag, at man vil kunne samle flere indgående spørgsmål på tværs af jeres kanaler, på én gang, hvis streamet foregår på flere platforme.

Du styrer faktisk alle dine spørgsmål uafhængigt af streamingplatformen, hvilket medfører noget ekstra fleksibilitet og samlet struktur.

Vil du gerne høre mere? Kontakt os på info@webto.dk eller på 71 99 48 40. Vi sidder klar med svar på dine spørgsmål.

Input til spørgsmål kører via Iframe

Hvad betyder det, når noget kører via en Iframe?

Det betyder, at inputfeltet, som er der, hvor dine seere stiller spørgsmål, er et stykke kode, du kan smide ind i alt muligt forskellig software. Du kan tage vores inputfelt og kaste det ind i din favoritplatform.

På den måde sikrer du interaktion med dit publikum samtidig med, at du frit kan migrere mellem streamingløsninger efter behov.

Marketing tips og tricks fra vores eksperter

Vores eksperter deler gratis ud af deres viden. Få her gode råd, tips og tricks til din markedsføring og online tilstedeværelse.
Vi sender også ekstra gode tilbud og meget mere, direkte i indbakken

FANG OS PÅ TLF.: 71 99 48 40

Eller udfyld formularen, så vender vi tilbage hurtigst muligt

Uforpligtende snak, prisforslag eller bare spørgsmål, så ring eller skriv endelig.

Tlf.: 71 99 48 40 eller info@webto.dk