Skip to main content

ONLINE SUPPORTINFO@WEBTO.DK - 71 99 48 40

SØGEMASKINEOPTIMERING

Ligger jeres hjemmeside på side 10 hos Google, når potentielle kunder søger efter jeres kerneydelser?

For at komme i betragtning til en af de eftertragtede topplaceringer hos Google, skal en hjemmeside opfylde en lang række betingelser.

Gennem en kombination af tekniske analytiske værktøjer og mange års erfaring, kan vi sikre at jeres hjemmeside bliver søgeords optimeret.

Ønsker I at komme højere op i søgeresultaterne?

Det vil vi gerne hjælpe jer med. Kontakt os i dag:

MAIL: INFO@WEBTO.DK  RING: 71 99 48 40

FÅ EN GRATIS SEO ANALYSE 

SEO Strategi – Hvad er en SEO-Strategi?

En SEO Strategi er den proces, som der får din hjemmeside på side 1 på Google. En SEO Strategi er mere end at lave en søgeordsanalyse, og så indsætte ordene ind på hjemmesiden. Selvom det er en del af det, så er det en lille del.

Det er essentielt for en effektiv SEO Strategi atalle facetter er tænkt igennem før den bliver implementeret. En effektiv SEO Strategi starter dog med en søgeordsanalyse.

Søgeordsanalyse

Alle primære landingssider på hjemmesiden skal have sin egen specifikke søgeordsanalyse, og plan for rangering af søgeord relevante for indholdet på siden.

Det gør vi ved at identificere hvilke søgeord, som der både er søgninger på og som er relevante for hjemmesiden. Disse søgeord bliver herefter strategisk indflettet i landingssidens indhold for at give indholdet en passende densitet. Det fortæller Google, at netop disse søgeord er der fokus på når landingssiden skal indekseres i søgemaskinen.

Konkurrenceanalyse

En god SEO Strategi tager også udgangspunkt i det specifikke marked, som hjemmesiden kategoriseres i. Her implementerer vi en strategi for at landingssiden bliver så konkurrencedygtig som overhovedet muligt.

Når vi udarbejder en konkurrenceanalyse, så gennemsøger vi de nærmeste konkurrenters styrke på markedet, både indenfor linkbuilding, SEO, kerneprodukter m.m. og kortlægger de forskellige styrker og svagheder på markedet. Her identificerer vi de mest optimale fokusområder for at rangere på markedet, og udlægger SEO Strategien ud for det. Implementeret optimalt, gør det din hjemmeside den mest konkurrencedygtige i branchen.

SEO Analyse

Der er mange facetter, som udgør et godt fundament for en konkurrencedygtig hjemmeside. Det er b.la. SSL-kryptering, teknisk SEO, brugervenlighed og ydelsesevne. Hos Webto gennemgår og opsætter vi alle disse ting for at sikre at hjemmesiden er opsat optimalt.

FÅ EN GRATIS SEO ANALYSE LIGE HER 

SSL-kryptering

Det er essentielt for Google at hjemmesiden er sikker for brugerne. Derfor skal hjemmesiden være SSL-krypteret. SSL står for Secure Sockets Layer og sørger for at de data der formidles mellem webbrowsere og servere er krypteret og sikker. Det kan Google godt lide.

Teknisk SEO

Teknisk SEO er til for at gøre det nemmere for Google at få et overblik over hjemmesiden og indeksere dets indhold. Det er kort og godt hjemmesidens fundament når det kommer til SEO. Når Google indlæser hjemmesiden, så crawler den hver landingssides kode. I denne kode der implementerer vi en metaopsætning. I denne metaopsætning indfletter vi relevante søgeord, som skaber synergi med de søgeord som er implementeret i selve indholdet. Når Google crawler indholdet, så vurderer Google hvor relevant indholdet er for brugerne som søger i søgemaskinen. Det går metaopsætningen ind og hjælper Google med. På denne måde fortæller du Google direkte hvad den skal fokusere på.

En landingssides metaopsætning består hovedsageligt af facetter som sidetitler, metabeskrivelser, robots.txt, sitemap, headings, m.m. alt dette bliver synkroniseret ud fra gældende SEO Strategi. Når disse ting er opsat korrekt, så har Google en oversigt over hvad der er vigtigt at indeksere, og hvorfor det er relevant for brugerne at indeksere netop det. Det kan du som sagt gøre ved hjælp af f.eks. et XML-Sitemap. Ved implementering af et XML-Sitemap giver du Google en hierarkisk oversigt over hjemmesiden, hvori du fortæller Google hvordan hjemmesiden er struktureret, og hvad der er vigtigst at fokusere på. På den måde slipper Google for at gætte for meget.

Når fundamentet er lagt, så bevæger vi os videre til andre facetter af teknisk SEO, herunder hastighedsoptimering.

Hastighedsoptimering

Hos Webto har vi specialiseret os i at opnå den højest mulige pagespeed score. Google kan rigtig godt lide en hurtig hjemmeside, da de fleste brugere også godt kan lide en hurtig hjemmeside. Vi har alle prøvet at støde på en langsom hjemmeside, og der går ikke mange sekunder, før vi vælger at lukke hele siden ned hvis den bliver ved med at loade.

Der kan være mange grunde til at hjemmesiden er langsom. Det kan være, at det tager lang tid for serveren at reagere, det kan også være at der er meget kode som fylder mere end det behøver, eller det kan være at der er mange billeder på hjemmesiden som gør siden tung. Uanset hvilken årsag der kan være, så ved vi hos Webto hvor vigtigt det er med en hurtig hjemmeside, og kan derfor optimere din hjemmeside uanset hvilken årsag der må være.

START DIN SEO REJSE I DAG 


Hosting

Hvis du vil være så konkurrencedygtig, som overhovedet muligt, så kræver det også en hurtig server. Hjemmesider har selvfølgelig forskellige behov, men de har alle det tilfælles, at det er essentielt med god hosting og en hurtig server med høj oppetid.

Brugervenlighed

Hvis der er noget Google godt kan lide, så er det brugervenlighed. Det er også en af grundene til at hastighedsoptimering er så vigtigt som det er. Brugervenlighed sørger nemlig for at brugerne bliver på hjemmesiden, og gider at læse indholdet. Det opfanger Google lige med det samme. Et vigtigt aspekt for brugervenlighed er mobiloptimering.

En brugervenlig hjemmeside er altid optimeret til at tilpasse mobil og tablet. Det vil sige, at en mobil-og tabletvenlig hjemmeside tilpasser sig automatisk til telefon og tablet. Hvis hjemmesiden ikke gør det, så kan det give designfejl, som ser underlige ud for brugerne hvis de indlæser siden på mobil eller tablet. Det kan f.eks. være ting som tekststørrelse, som skal tilpasses enheden. Det er ikke godt hvis brugerne har svært ved at læse teksten. Derfor skal en hjemmeside altid være mobiloptimeret. Da flere og flere brugere benytter mobil og tablets, så bliver det også mere og mere vigtigt.

Et væsentligt aspekt er også hvordan hjemmesiden er struktureret. Det skal være nemt at bevæge sig rundt på hjemmesiden, og danne sig et overblik over hvad det er hjemmesiden prøver at sælge. Hvis det er uoverskueligt for kunden at bevæge sig rundt på hjemmesiden, og finde det de søger efter, så bliver de ikke særlig længe. Her er intern linkbuilding et godt redskab.

God brug af intern linkbuilding, som gør det nemt for brugerne at finde den relevante landingsside som de søger efter nemt og hurtigt, øger konverteringsraten og har positiv indvirkning på SEO.


Linkbuilding

Linkbuilding handler primært om at få andre landingssider til at pege på din hjemmeside. Når en anden hjemmeside linker til din hjemmeside, så opfatter Google det som en anbefaling, og det påvirker derfor Googles vurdering af hjemmesidens kredibilitet. Der er mange former for linkbuilding, og nogle metoder er mere velanset end andre.

Overordnet, er linkbuilding delt op i to kategorier. White hat og Black hat linkbuilding. Det er vigtigt at vide hvad man laver når man arbejder med linkbuilding, fordi Google bryder sig ikke særlig meget om black hat linkbuilding, og kan godt finde på at straffe enhver som benytter sig af disse teknikker. Vi vil derfor ikke anbefale at benytte nogen form for black hat teknikker.

Der er selvfølgelig linkbuilding teknikker, som er fuldt ud i overensstemmelse med Googles retningslinjer, og det er dem vi benytter os af hos Webto. Når vi taler linkbuilding, så er det helt klart kvalitet fremfor kvantitet.

Content Marketing

Hvis der er to grene indenfor SEO der passer sammen, så er det linkbuilding og content marketing. En veludført content marketing strategi er en rig kilde til linkbuilding. Det er også en rig kilde til kontinuerligt indhold med relevante søgeord på hjemmesiden.

Content marketing handler om at skabe relevant, informativt og værdifuldt indhold på hjemmesiden. Effektiv content marketing skaber en brugerrejse, som leder kunderne ned af salgstragten ved hjælp af intern linkbuilding og CTA (Call to action). Det kan f.eks. være i form af blogindlæg eller e-bøger m.m. som er designet til at hjælpe kunderne med at blive klogere på det de søger efter. Content marketing handler om at hjælpe kunderne. Det skaber tillid.

Vil du have en gratis SEO Analyse?

Vil du gerne have at Google crawler din hjemmeside optimalt? Med en SEO Analyse fra Webto får du en 360 oversigt over din hjemmesides nuværende konkurrenceevne med en tilhørende plan for hvordan din hjemmeside kan optimeres yderligere.

FÅ EN GRATIS SEO ANALYSE 

BASIC 

6 søgeord

699,-

Pris pr. måned uden moms, opstart 2250,-

  • SEO Strategi
  • Konkurrentanalyse
  • Konvertingsoptimering
  • Rapport med placeringer
  • SEO Linkbuilding
  • Komplet SEO-rapport hver mdr.
  • Opsætning af Google Search Console
  • Google Pagespeed Optimering

Pro 

10 søgeord

999,-

Pris pr. måned uden moms, opstart 3750,-

  • SEO Strategi
  • Konkurrentanalyse
  • Konvertingsoptimering
  • Rapport med placeringer
  • SEO Linkbuilding
  • Komplet SEO-rapport hver mdr.
  • Opsætning af Google Search Console
  • Google Pagespeed Optimering

BUSINESS

15 søgeord

1499,-

Pris pr. måned uden moms, opstart 5250,-

  • SEO Strategi
  • Konkurrentanalyse
  • Konvertingsoptimering
  • Rapport med placeringer
  • SEO Linkbuilding
  • Komplet SEO-rapport hver mdr.
  • Opsætning af Google Search Console
  • Google Pagespeed Optimering

EN STÆRK PARTNER

Vi har mere end 10 års erfring med digital forretning. Vi ønsker at være en stærk partner i et godt og stabilt samarbejde og yde en suveræn service til en fair pris.

Gennem årene har vi udviklet langt over 100 projekter, fra udvikling af et mindre website, til den samlede løsning hvor vi står som essentiel samabejdspartner med tæt længervarende samarbejde, alle med det samme formål, at løfte kundens forretning. 

Vælger i derfor os som samarbejdspartner, vælger i et hold af dedikerede eksperter der vil hjælpe jer med at udvikle jeres digitale løsning. 

FANG OS PÅ TLF.: 71 99 48 40

Eller udfyld formularen, så vender vi tilbage hurtigst muligt

Uforpligtende snak, prisforslag eller bare spørgsmål, så ring eller skriv endelig.

Tlf.: 71 99 48 40 eller info@webto.dk

Skriv hvis du ønsker flere produkter