Skip to main content

ONLINE SUPPORTINFO@WEBTO.DK 71 99 48 40

VI ER GOOGLE PARTNER

Hos Webto er vi stolte af at være Google Partner. 

Som partner har vi et tæt samarbejde med Google. Det giver en række fordele, som vi er glade for at kunne tilbyde vores kunder. Vi får indsigt i den nyeste viden inden for digital markedsføring, og vi har adgang til at udmærke os i Googles mest avancerede træningsprogrammer. Vi har også altid øjeblikkelig adgang til Google support. 

For at blive certificeret Google Partner skal vi som bureau udmærke os på tre forskellige felter. I effektivitet, udgift og certificeringer. Når du samarbejder med Webto, kan du derfor være sikker på, at du samarbejder med specialister, der har fuldført eksaminer hos Google og har demonstreret et højt niveau i arbejdet med Google Ads over en længere periode. 

Kontakt os her

 

UDNYT DINE SALGSMULIGHEDER PÅ NETTET MED GOOGLE ADS

Vil du gerne bruge søgemaskiner og/eller sociale medier til at få flere kunder? Ved du ikke helt, hvor du får mest værdi for pengene? Så lad os hjælpe! Webto hjælper med at nå nye målgrupper og kunder via Google og Facebook, og de mange produkter herunder. Vi opsætter og optimerer kampagner, så din forretning kan vækste. 

Vi tager hele din online tilstedeværelse under lup og sammen med dig finder vi løsninger, der kan løfte din forretning.

MAIL: INFO@WEBTO.DK   RING: 71 99 48 40

Skal Nicklas vækste din forretning?

Nicklas er vores SEM-Specialist, der arbejder med Google Ads hver eneste dag.

Han varetager vores kunders Google Ads konti i tæt dialog med kunden. Her skaffer han flere besøgende til hjemmesiden eller webshoppen og øger konverteringsraten. Dette kan i sidste ende ses på bundlinjen.

Og vigtigst af alt så sørger han for, at du får noget for dine markedsføringkroner.

Vil du have en indledende snak med Nicklas, før du begynder?

 

Mail: nicklas@webto.dk Tlf. 30 73 93 72

Google Ads/Shopping 

Synlighed & aktivitet på google

20% af forbrug dog minimum 999,-

Pris pr. måned uden moms.

  • Opsætning og optimering af Google Adwords/Shopping
  • Opsætning af merchant center
  • Strategimøde og kampagneplan
  • Opsætning af målgrupper til boost og kampagne
  • Remarketing
  • Månedlig ads-rapport

Google CSS Partner 

20% rabat på klikpris‎

800,-

Pris pr. måned uden moms.

  • 20% CPC rabat = 25% ekstra budget til bud
  • Opsætning ift merchant center
  • Ingen begrænsning på antal produkter

Online markedsføring 

Vi hjælper med digital forretning

  • Strategiplan
  • Organisk SEO
  • Pressemateriale
  • Interview og testimonials fra jeres kunder
  • Automatisering af online markedsføring
  • Hjælp til SoMe

Hvad er Google Ads?

Google Ads er Googles egen annonceringsplatform. Det er de annoncer, som kommer frem, når du søger på Google. Du kan derfor komme på side 1 på Google allerede i dag med Google Ads annoncer hos Webto.

Hvordan fungerer Google Ads?

Ved de fleste søgninger på Google vises der annoncer i toppen og i bunden af siden. Det er betalte annoncer. Man betaler hver gang en potentiel kunde klikker på den viste annonce. Hvad klikprisen er, afhænger af en række forskellige faktorer.

Google benytter et auktionssystem. Processen er unik for hver eneste søgning. Når en bruger søger på Google, så finder Google Ads alle annoncer, som er berettiget til at blive vist ved den pågældende søgning.

Google vælger, hvilke annoncer der kan blive vist ud fra, hvilke af disse annoncer der har det højeste kvalitetsresultat. Annoncen får i søgemaskinen en samlet score mellem 1 til 10. De primære faktorer som bestemmer kvalitetsresultatet er landingssideoplevelse, annoncerelevans og forventet klikrate. 

Des højere dit kvalitetsresultat er, des billigere er dine annoncer. Det skyldes, at det vigtigste for Google er, at brugerne finder det, de søger efter. Google vurderer derfor relevans og kvalitet frem for alt. Des bedre din annonce er, og des mere relevant annoncen er for søgningen, des lavere bud behøver du derfor at give for, at din annonce bliver vist.

Google Ads har to primære netværk

Google Ads er fordelt på to forskellige netværk. Søgenetværket og displaynetværket. I disse to primære netværk findes også andre netværk, som hver især hører til et af disse to hovednetværk.

Det er f.eks. Google Shopping, som hører til søgenetværket. Google Shopping hører til søgenetværket, fordi shoppingannoncer er baseret ud fra konkrete søgeord. Annoncen vises, når brugeren benytter et søgeord, som er knyttet til annoncen. Displayannoncer vises, hvis du f.eks. besøger en hjemmeside, som er relevant for annoncen.

Google CSS Partner – Spar 20% på dine klikpriser

Når du samarbejder med Webto, har du mulighed for at spare 20 % på dine klikpriser. Hos Webto er vi nemlig Certificeret Google CSS Partner.

Det vil sige, at du får nogle unikke fordele hos os. Hos Webto benytter vi Product Hero til at optimere vores Google Shopping Annoncer. Her har vi også en meget fordelagtig platform til at optimere på, hvad dine kunder kan se, når dine annoncer bliver vist i søgemaskinen. Med Google CSS kan vi derfor optimere, så dine annoncer bliver så konkurrencedygtige som overhovedet muligt.

Google Shopping

Google Shopping er som sagt en del af søgenetværket. Det er de billedannoncer, som vises ved søgninger på produkter, som kan købes online. Har du en webshop, så er det en god idé med shoppingannoncer.

Google Shopping annoncer har ofte en høj konverteringsrate, fordi shoppingannoncer leverer en meget direkte vej til salg.

Ligesom med andre søgekampagner betaler du kun, når folk klikker på annoncen. Du betaler altså ikke, blot ved at folk ser annoncen. Kun når brugeren kommer ind på din hjemmeside.

Kontakt os her 

Google Ads i 2021

Hos Webto følger vi altid de nyeste trends, og har ambitioner om konstant at forbedre os. Google tilføjer og optimerer ofte på deres platforme. Det er derfor utrolig vigtigt at følge med.

Et af de nyeste og utrolig profitable redskaber, som vi mestrer, er smart bidding. Smart bidding er en tilføjelse til Google Ads, som automatiserer budstrategien ved hver eneste unikke søgning. Alt efter om du søger at maksimere eksponering, antal klik, antal konverteringer eller konverteringsværdi, så kan du allerede i opsætningen af budstrategien specificere meget tydeligt overfor Google, hvad formålet med kampagnen er. På den måde lader du Google finde det maksimale bud hver gang.

Meget af det manuelle arbejde med at indsamle data, og manuelt justere budstrategien løbende, er derfor gjort meget nemmere. Hos Webto har vi ambitioner om at perfektionere denne strategi, så du kan få den optimale opsætning af dine kampagner, og så disse afspejler din virksomheds ønsker og behov. Det kan ses på bundlinjen.

Ofte stillede spørgsmål

Google Ads er smart at bruge for alle. Rigtig mange bruger Google til dagligt, hvorfor din målgruppe altid vil være at finde på Google. Med Google Ads får du hurtigt mere god og relevant trafik til dit site, og har du været specifik i din annoncering vil denne trafik lettere og hurtigere kunne blive til konverteringer.

Google Ads virker på den måde, at du vælger, hvordan du ønsker at annoncere og hvor mange penge du ønsker at bruge på det. Du bliver vist på Google ud fra, hvor stort dit annoncebudget er og hvor meget konkurrence der er på det/de søgeord, du vælger.

Det er meget forskelligt, hvad det koster at bruge Google Ads. Der er mange muligheder for Annoncering på Google og prisen afhænger af flere faktorer. Bl.a. hvilken type annonce du vælger, hvor specifik din målgruppe er og hvor meget konkurrence der er på dine søgeord. Vi finder sammen ud af, hvor stort et annoncebudget der skal til, men i sidste ende er det suverænt dit valg. Du skal blot huske, at det selvfølgelig vil afspejle, hvor meget du får ud af annonceringen. Vi tilbyder også en Google Ads annonceringspakke inkl. forbrug, hvor vi betaler for annonceringen. Det kunne måske være et godt sted at starte, da du så med sikkerhed ved, hvor mange penge du bruger på Google Ads hver måned.

Google Ads og SEO er to forskellige ting, men det kan tit være svært at huske forskellen. Den primære forskel er, at SEO ikke koster noget, hvor Google Ads koster penge. Google Ads er de annoncer, du ser i toppen af en Google søgning, hvor SEO er alt det andet, du finder under dette. SEO er hårdt arbejde, der bl.a. kræver gode SEO-optimerede tekster på dit site, SEO opsætning bagved dit site og hastigheden af dit site. I bund og grund går SEO ud på, at du skal have Google til at kunne lide dit site. Med Google Ads betaler du for at blive vist for dine præcise potentielle kunder. Og i dag har folk en langt større tendens til at klikke på Google Ads annoncerne, da de er blevet meget mere specifikke og relevante. Den største fordel er selvfølgelig både at være skarp på Google Ads og SEO.

Google Analytics bruges bl.a. til at se, hvor mange besøgende du har på dit site. Den kan spore, hvor mange der går ind på dit site, hvor mange der konverterer og alt derimellem. Derudover vil den også kunne fortælle dig, hvor din trafik kommer fra. Dvs. du i Google Analytics kan holde øje med, hvor mange besøgende der kommer fra dine Google Ads og hvor mange af dem der konverterer. Det er en god rettesnor til at vide, hvor du f.eks. kan optimere dit site for at få endnu flere konverteringer.

Google Ads er ret kompliceret og derfor er det ikke blot let som en leg selv at gå i gang med. Vil du komme godt fra start med Google Ads, bør du tage fat i os. Så finder vi sammen ud af, hvordan vi laver dine Google Ads, så du får flere potentielle kunder ind på dit site.

Google Shopping er de billeder, du ser i toppen, når du laver en søgning på et produkt. Dvs. hvis din virksomhed sælger et fysisk produkt, vil det være en god fordel at få Google Shopping. Her promoverer du et præcist produkt med billede, pris og link til dit site, direkte på Google. Let og enkelt for kunderne at klikke på - og så er der ikke langt til en konvertering.


Vil du have et uforpligtende tilbud på Google Ads?

Ring direkte eller skriv til mig via kontaktformularen.

René Jensen

Account manager

RING: 92 82 22 03

Kontakt os i dag: