
Hvorfor Email Marketing?
Email marketing er en af de absolut bedste måder at konvertere leads til kunder på. Det hjælper dig med at bygge en relation til dine kunder, give dem det budskab du gerne vil have, at de ser på lige præcis det tidspunkt, du gerne vil have det. Her kan du levere relevant indhold for dine kunder og lede dem til konverteringer.

Email marketing er en af de mest effektive markedsføringsstrategier
De sidste par år er der blevet udviklet mange strategiske metoder for målgruppesegmentering, personificering og sporing i nyhedsflowet. Med email marketing kan du segmentere dine målgrupper og give dine mails et personligt touch, som skaber tillid og genkendelighed til dit brand.
Der er flere brugere på nettet, der benytter email, end der sammenlagt er brugere på både Instagram og Facebook. Der er nogen, som er kommet med den teori, at Email marketing hører fortiden til, men et hurtigt kig på statistikkerne giver et helt andet billede. Email marketing er stadig lige så effektivt et medie, som det nogensinde har været.
Email marketing er den mest personlige og direkte forbindelse, du som virksomhed, har til dine kunder. Med Email marketing er det nemlig muligt for dig at skabe top-of-mind hos dine kunder og lede dem hele vejen igennem salgstragten igen og igen. Det er en utrolig effektiv måde at skabe loyale kunder på.

Automatiske nyhedsflows
Et værktøj der cementerer Email marketing som en platform, der er kommet for at blive, er automatiske nyhedsflows. Med marketing automation behøver du ikke længere at gøre alting manuelt. Det er nu muligt at udarbejde en fantastisk velkomstmail til hver ny subscriber, som leder dine kunder videre på en hel rejse af emails.
Det eneste der hører fortiden til, er den tid, hvor du sad og brugte syv timer på at skrive en statisk email en eller flere gange om måneden. I dag kan du spore dine kunders adfærd igennem dine mails og personliggøre dem til at skabe den relation til dine kunder, som gør, at de kommer igen og igen. Det allermest fantastiske ved automatisk email marketing er, at når først du har opsat flowet, så kører det helt af sig selv.

Giv dine subscribers eksklusive fordele
Med Email marketing kan du forkæle dine mest loyale kunder ved at tilbyde dem belønninger, hvis de f.eks. køber for x antal kroner på webshoppen, eller hvis de har åbnet x antal nyhedsbreve. Mulighederne er mange, og det er egentlig kun fantasien, der sætter grænser.
De fleste tror, at salgstragten ender i en konvertering. Det gør det ikke. Det ender i en anbefaling. Når kunderne tilmelder sig nyhedsbrevet, så er de allerede så langt nede i salgstragten, at potentialet for konvertering er utrolig højt. Du kan, som sagt, belønne dine kunder for at konvertere, med eksklusive rabatter, som får dem til at købe igen, og sige det videre til deres venner og bekendte.